Mohammad Murad, deputat AUR, a oferit declarații în cadrul conferinței de presă de luni, 10 februarie, de la Palatul Parlamentului, despre defavorizarea produselor românești pe piața autohtonă în detrimentul multinaționalelor străine.
„În toată Europa nu există un brand care să fie în sute de spații comerciale din același oraș, cum este în România. În Italia, în fiecare oraș, un supermarket are voie să aibă doar unul singur, pentru a crea o piață și o concurență loială. Numai în România, din 2010, au dispărut toate companiile românești și au fost înlocuite cu companii multinaționale” a declarat deputatul AUR.
Mohammad Murad a explicat importanța investițiilor, care trebuie încurajate, însă fără a afecta jucătorii de pe piața românească:
„Concurența trebuie să fie corectă, pentru că nimeni nu poate să-mi spună mie, ca furnizor, că dacă vând marfa unui agent economic român și el o vinde mai ieftin decât vând ei, contractul se poate bloca sau chiar rezilia. Adaosul comercial în Franța, astăzi când vorbim, pe produse de bază (…) este limitat la 10%. Numai în România, carnea de pui pleacă de la 10 lei kilogramul și nu o găsiți nicăieri, în niciun supermarket, la un preț sub 18 lei, deci un adaos comercial de 80%.”
Acesta a explicat și efectele unei astfel de strategii, care aduce deservicii produselor românești, făcându-le mai scumpe decât cele importate.
„Când are o problemă o companie străină, intervine instantaneu ambasadorul, pentru că e vorba de interesele lor. Dar dacă intervine cineva de aici, pentru o firmă din România, se consideră trafic de influență (…) E nevoie de o regândire. Investițiile sunt foarte importante, dar sunt convins că și capitalul românesc trebuie să aibă aceeași șansă în România”, a încheiat Mohammad Murad, deputat AUR.
Nu există răspunsuri