Mitrea Dumitrina – întrebare către Ministrul Transporturilor și Infrastructurii – Clarificări asupra jalonului PNRR – adoptarea strategiei naționale privind siguranța rutieră

Adresată: Ministrului Transporturilor și Infrastructurii,

               Grindeanu Sorin Mihai

De către:  Mitrea Dumitrina,

                Deputat AUR, circumscripția nr. 29 Neamț

Data: 25.01.2023

Obiectul sesizării: Clarificări asupra jalonului PNRR – adoptarea strategiei naționale privind siguranța rutieră

                                           Stimate Domnule Ministru,

          La data de 15 aprilie 2022, Ministerul Transporturilor a a depus în consultare publică Strategia Națională pentru Siguranța Rutieră și Planul de acțiuni pentru implementarea acestuia, iar pe 25 mai 2022 strategia a fost aprobată prin Hotărâre de Guvern.

         Însă, proiectul de strategie al ministerului nu punctează suficient unele aspecte menționate în angajamentele asumate prin PNRR, apărând, mai degrabă, ca un document formal, menit doar să bifeze obligația Guvernului de a adopta o strategie în domeniul siguranței rutiere în intervalul prevăzut de PNRR, tocmai în România, statul membru UE cu cea mai mare mortalitate pe șosele, neluând în calcul introducerea de măsuri reale în ceea ce privește descurajarea șofatului agresiv.

          Strategia Națională de Siguranță Rutieră pentru perioada 2021-2030 în concordanță cu politica UE privind siguranța rutieră va trebui să  vizeaze reducerea, până în 2050, a deceselor în accidente rutiere, asumandu-și, de altfel, micșorarea numărului de victime (răniți sau decedați) cu 50 % față de nivelul de referință din 2019 până în 2030.

         Pe această cale, vă solicit să îmi răspundeți la următoarele întrebări:

1. Se are în vedere reglementarea normativă și, implicit, aplicarea de sancțiuni mai aspre pentru încălcarea legii?

2. Se are în vedere reducerea limitelor de viteză în anumite zone sau drumuri în funcție de datele privind accidentele, precum și introducerea de elemente de siguranță obligatorii cât și revizuirea regulilor de circulație?

3. Se dorește intensificarea inspecțiilor și a controalelor în materie de siguranță? Și dacă da, vă rog să detaliați care va fi conceptul si cum se va implementa.

4. S-a luat în calcul implementarea de indicatorii-cheie de performanță? Daca da, vă rog să îi definiți clar, precum și din punct de vedere operațional.

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

”Guvernul PSD-PNL-UDMR a ales să pună industriile de care țara are cea mai mare nevoie să plătească nota de plată pentru cheltuielile sale nesăbuite. Astfel, guvernul cu 1,3 milioane de bugetari a decis să strângă suplimentar câte 650 de lei/lună, în medie, de la fiecare angajat […]
“Guvernul Ciolacu demonstrează din nou că nu se dă înapoi de la nimic pentru a-și păstra puterea, adoptând măsuri care subminează democrația și drepturile fundamentale ale românilor. Pe lângă modificările discriminatorii aduse legii electorale, menite să afecteze libertatea de exprimare în online, regimul PSD-PNL-UDMR a luat […]
Astăzi a fost depusă de către Partidul Oamenilor Tineri cererea de suspendare a uzurpatorului democrației de la Cotroceni. 161 de parlamentari de la AUR, POT și SOS au semnat cererea. În aceste condiții de profundă criză politică și constituțională, poporul român, prin organul său reprezentativ suprem, […]
“PSD-PNL-UDMR nu par să priceapă absolut nimic. După ce în 2023 au încercat să limiteze folosirea numerarului, dar au renunțat ca urmare a reacției românilor, aceiași iresponsabili aflați la guvernare vor acum să vină cu un nou proiect pentru limitarea plăților cash. În 2023, AUR a […]
“Un nou episod de “vânzare pe bucăți” a resurselor României se conturează sub ochii noștri. După controversata propunere de tranzacție a EON România de către o firmă ungurească, acum asistăm la un nou scenariu ce pune în pericol industria românească. Firma Diana Exploatări Miniere SRL, controlată […]
Filosofia și practica politică a clasei conducătoare din ultimii 15 ani par a fi confiscate total gândirii de tip „trenuleț”, gândire îndelung exersată în țară după lansarea sa pe piață de renumitele „școli de științe politice” marca PSD și PNL. Politica de tip „trenuleț” a devenit, […]