Marius-Valentin Roman – Întrebare parlamentară – Strategia de promovare a brand-urilor românești peste hotare

Adresată: Ministrului Afacerilor Externe, doamna Oana Țoiu

De către domnul senator: Marius-Valentin ROMAN

Circumscripția electorală: nr. 10, Buzău

Grupul parlamentar: ALIANŢA PENTRU UNIREA ROMÂNILOR

Obiectul întrebării: Strategia de promovare a brand-urilor românești peste hotare

STIMATĂ DOAMNĂ  MINISTRU,

       La nivelul statelor membre UE este vizibilă acțiunea ministerelor de Externe ale multora dintre ele cu privire la promovarea brand urilor naționale prin programe de informare, spoturi publicitare încărcate pe platformele on-line și organizarea de conferințe sau expoziții pentru popularizarea acestora în spațiul european.

La fel de vizibil este faptul că România, în ciuda faptului că are în portofoliu o serie de brand-uri autohtone calitative și competitive, nu are o strategie coerentă de promovare a acestora.

Avem branduri și mărci a căror calitate superioară este dovedită și recunoscută, indiferent că vorbim despre produse alimentare, produse cosmetice și de îngrijire, băuturi alcoolice, produse vestimentare etc., însă acestea sunt prea puțin cunoscute în spațiul comunitar, acest lucru fiind exclusiv vina instituțiilor care au atribuții în domeniul promovării și care nu fac nimic în acest sens.

Luând în considerare cele expuse mai sus, vă solicit, doamna ministru, să ne informați cu privire la următoarele:

  1. Care este stategia și planul ministerului pe care îl conduceți cu privire la promovarea brand urilor românești peste hotare?

Distribuie acest articol!