Ionuț Neagu – întrebare parlamentară către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii – Reconstrucția podului CF din comuna Budila, județul Covasna, pe linia fevoriară Brașov – Întorsura Buzăului și amenajarea albiei râului Tărlung în zona aferentă

Adresată: Domnului Cătălin DRULĂ, ministru al Transporturilor și Infrastructurii

De către: Senator Ionuț NEAGU

Data: 17/02/2021

Obiectul întrebării: Reconstrucția podului CF din comuna Budila, județul Covasna, pe linia fevoriară Brașov – Întorsura Buzăului și amenajarea albiei râului Tărlung în zona aferentă.


Stimate domnule ministru,

În timpul inundațiilor din vara anului 2018, pe linia feroviară Brașov – Întorsura Buzăului, sub forța apelor râului Tărlung care au atins cote maxime, s-a prăbușit, la 30 iunie 2018, pe o lungime de aproximativ 60 de metri, podul CF din comuna Budila, județul Covasna, construit în anul 1931 în apropierea celui mai lung tunel din România, de 4,3 kilometri, tunel construit între 1924 și 1929, cu mari eforturi inginerești.

Astfel, în ultimii ani, pe linia de cale ferată Brașov – Întorsura Buzăului, având un total de 36 de kilometri, operată de compania privată Regio Călători, nu a mai circulat niciun tren.

Potrivit informațiilor de care dispunem Sucursala Regională Căi Ferate Brașov, la 12 septembrie 2020, a lansat o licitație publică pentru reconstrucția podului CF din comuna Budila și amenajarea albiei râului Tărlung în regiunnea kilometrului 17+318, pe linia 317 Hărman – Întorsura Buzăului, la această licitație înscriindu-se, cu oferte concrete, patru operatori economici. Valoarea totală estimată a contractului a fost de 26.025.733,86 lei, fără TVA, finanțarea provenind de la bugetul de stat. Urma ca la sfârșitul anului 2020 Comisia de evaluare a Sucursalei Regionale Căi Ferate Brașov să analizeze documentele de clarificare/propunerile tehnice și financiare pentru desemnarea ofertei câștigătoare.

Având în vedere cele expuse mai sus, vă rugăm respectuos să ne transmiteți:

  1. Care au fost rezultatele licitației publice lansate la 12 septembrie 2020 pentru reconstrucția podului CF din comuna Budila și amenajarea albiei râului Tărlung în regiunnea kilometrului 17+318, pe linia 317 Hărman – Întorsura Buzăului?
  2. Care sunt termenele de începere și de încheiere a acestor lucrări de reconstrucție și amenajare?
  3. Pentru ce perioadă este estimată reluarea circulației feroviare pe linia Brașov – Întorsura Buzăului peste podul CF din comuna Budila?

Vă rugăm să transmiteți răspunsurile dumneavoastră în scris.

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Claudiu Târziu, liderul europarlamentarilor AUR și președintele Consiliului Național de Conducere al partidului, a lansat un manifest pentru salvarea sistemului de educație din România. În prima zi a noului an școlar, eurodeputatul Claudiu Târziu solicită Ministerului Educației elaborarea unei strategii de combatere a analfabetismului la nivel […]
”Economia României, sub conducerea tandemului format din Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă, traversează una dintre cele mai dificile perioade din ultimii ani. Datele economice recente reflectă o serie de provocări majore, cu perspective îngrijorătoare pentru evoluția viitoare. În al doilea trimestru al anului 2024, economia românească […]
Astăzi, în jur de 3 milioane de elevi au început școala, dintre care 180.000 de elevi au început clasa Pregătitoare, fiecare dintre aceștia având propriile vise și aspirații privind viitorul lor de oameni mari, năzuințe pe care statul român ar fi trebuit să le susțină cu […]
În calitate de europarlamentar român și de membru al Comisiei pentru agricultură și dezvoltare rurală din Parlamentul European, merg pe teren să discut cu agricultorii despre seceta catastrofală de anul acesta și dezastrul provocat de pesta oilor. Trebuie să identificăm și să aplicăm rapid soluțiile de […]
“Prețul fiecărui obiect care se produce în România și al fiecărui serviciu pe care o companie românească îl face este influențat în mod determinant de costul finanțării și cel al energiei. Companiile românești plătesc cele mai mari dobânzi din Uniunea Europeană la creditele pe care le […]
Deputatul Dan Tanasă, purtătorul de cuvânt al AUR, consideră că România nu are nevoie de eroi falși, precum Nicolae Ciucă, și că românii au nevoie de lideri adevărați! “Nicolae Ciucă sau „eroul de la Nassiriya” sau cum s-a încercat transformarea acestui mit al ostașului în realitate! […]