Adresată: Domnului Sorin-Mihai Grindeanu, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii
De către domnul senator: Constantin-Ciprian IACOB
Circumscripția electorală: nr.16, Dîmboviţa
Grupul Parlamentar: A.U.R.
Obiectul Interpelării: Dezvoltarea transportului multimodal în România
Stimate Domnule Ministru,
Consiliul Concurenţei constată faptul că în România există 58 de terminale inter/multimodale de transport, din care doar 27 sunt active. Transportul multimodal de mărfuri, deși strategic în acest domeniu economic, este puţin utilizat de către companiile din ţară, din cauza dezvoltării insuficiente a infrastructurii. Din numărul total de terminale, 33 sunt proprietatea CFR Marfă (56,9%), însă doar patru sunt active. Transportul multimodal este utilizat, însă, de doar 2,3% dintre companiile active în România. Potrivit studiului Consiliului Concurenței, 30% din transportul rutier de mărfuri pe distanţe de peste 300 de kilometri ar trebui să fie transferat către ale moduri de transport (feroviar/naval), mai ecologice, procent care va trebui să ajungă la 50%, în anul 2050. Din punctul de vedere al cantităţii totale de mărfuri transportate, transportul rutier se clasează pe primul loc (84,1%), urmat de transportul feroviar (11,1%) şi cel multimodal (3,1%), în timp ce transportul aerian nu reprezintă o opţiune întâlnită frecvent în rândul companiilor din cauza lipsei unor terminale cargo specializate şi a costurilor foarte mari de transport.
„România are o poziţie geografică avantajoasă, însă lipsa unei infrastructuri integrate şi moderne limitează opţiunile companiilor şi reduce competitivitatea. Prin investiţii şi o strategie coerentă, transportul multimodal poate deveni un pilon esenţial al economiei naţionale şi o alternativă sustenabilă pentru viitor”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.
În acest context, domnule ministru, vă rog să-mi răspundeți la următoarea întrebare:
Care sunt măsurile pe care le are în vedere Ministerul Transporturilor și Infrastructurii astfel încât ponderea transportul multimodal să crească?
Comments are closed