Adresată: Domnului Dumitru CHIRIȚĂ, Președintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei
De către senator: Gheorghe Adrian CĂTANĂ
Circumscripția electorală: Nr. 34 Sibiu
Grupul Parlamentar: A.U.R.
Ședința Senatului din data de: 13.04.2022
Obiectul interpelării: Era tehnologiei – fața văzută și nevăzută a digitalizării
Stimate domnule președinte,
În contextul pandemiei COVID – 19 și al digitalizării, ca urmare a unor măsuri de protejare a cetățenilor și de eficientizare a activității, operatorii privați au luat anumite decizii care au creat multe disfuncționalități beneficiarilor casnici prin desființarea centrelor/ghișeelor locale de informare, sesizări, reclamații, încasare plăți etc.
Astfel, pentru diferite probleme precum reînnoirea contractelor, beneficiarii casnici se pot adresa direct doar la sediile centrale din orașele mari sau prin mijloacele de comunicare: telefonic, e-mail, platforme de comunicare ale companiilor etc. Dar ce facem cu cetățenii care întâmpină dificultăți cu plățile online sau sesizările online? Sunt foarte multe persoane în mediul rural care nu au acces la internet sau care nu sunt familiarizate cu smartphone-urile, calculatoarele etc., în special vârstnicii. De asemenea, sunt persoane al căror venit nu le oferă posibilitatea de a achiziționa un telefon performant pentru a înlesni efectuarea acestor operațiuni online.
Așadar, în limita posibilităților, vă rog să interveniți și să solicitați reînființarea acestor centre la nivel de comune (peste 10 .000 locuitori), orașe și municipii. Cea mai mare problemă se manifestă în cazul companiei E.ON.
Nu există răspunsuri