George Simion – Întrebare parlamentară – Nivelul alfabetizării în România

Adresată:

Domnului Daniel-Ovidiu DAVID, Ministrul Educației și Cercetării

De către: Deputat George-Nicolae SIMION

Circumscripția electorală: nr. 42 București

Grup parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor

Ședința Camerei Deputaților din data de: 18.06.2025

Obiectul întrebării: Nivelul alfabetizării în România

 

Domnule ministru,

Se pare că fiecare ministru al educației post-decembrist se visează un nou Spiru Haret – de 30 de ani sistemul educațional românesc este, în continuu, bulversat, sacrificându-se generații întregi de elevi și profesori, doar pentru a satisface tot felul de hachițe politice, ultima dintre ele fiind programul ”România Educată”

Din cauza lipsei de viziuni și a coerenței, sistemul educațional românesc se află în pragul colapsului – profund politizat, decuplat de realitate, fără o bază solidă care să dea naștere unor cariere și mereu reformat și supus unor strategii gândite de personaje fără nicio legătură cu domeniul – sacrificând, deopotrivă, destinele copiilor și ale dascălilor.

Din nefericire, ”România Educată” a devenit program sinonim cu distrugerea învățământului românesc, iar acest lucru se vede clar, pe plan extern, prin rezultatele la testele Pisa și inexistența universităților românești în topurile celor mai bune unități de învățământ din lume, iar pe plan intern, prin continua bătaie de joc la adresa viitorului elevilor și la statul profesorului.

În ultimii ani, sistemul educațional din România s-a degradat, în multe zone școala fiind considerată pur și simplu inutilă, mai ales pentru persoanele care duc o viață extrem de grea, aflate la limita pauperizării.

Cei care trăiesc în sărăcie lucie se concentrează pe supraviețuire și renunță, ușor, la ideea de școală. Sărăcia extremă, mediul instabil din familie, influențele negative ale anturajului și nu numai, sunt doar câteva dintre cauzele pentru care tinerii renunță la educație.

Prin urmare, domnule ministru, vă rog să îmi răspundeți următoarelor întrebări:

1. În ceea ce privește rata abandonului școlar, în ce județe din România este cea mai ridicată, care sunt cauzele identificate și măsurile de prevenție pe care le-ați adoptat?

2. Care sunt, în ordine descrescătoare, județele din România cu cele mai multe persoane analfabete și ce sume au fost accesate prin PNRR sau alte programe pentru reducerea gradului de analfabetism în fiecare județ?

3. Care a fost rata abandonului școlar în România, în perioada 2020 – 2024, defalcat, pentru fiecare an în parte, dar și pentru fiecare județ?

 

Distribuie acest articol!

Comments are closed

MAI MULTE ARTICOLE