Focșa Dumitru-Viorel – întrebare parlamentară către Ministerul Transporturilor – Evoluția sistemului portuar post-decembrist.

Către: Domnul Ministru Cătălin Drulă

Ministerul Transporturilor

De la: Dumitru-Viorel Focșa

Deputat AUR, Constanța

Obiectul intrebarii: Evoluiția sistemului portuar post-decembrist

Domnule ministru,

Stimati colegi parlamentari,

Am luat act de intenția declarată a Cabinetului condus de domnul prim-ministru, Florin Cîțu, de a vinde, cu mâna Parlamentului, puținele  companii  cu capital integral sau majoritar de stat rămase neatinse după scandaloasele privatizări din perioada 1996-2004. Mă refer, desigur, la proiectul de lege prin care se abroga Legea nr.173/13 august 2020 privind unele măsuri pentru protejarea intereselor naționale în activitatea economică, proiect adoptat in Ședința Guvernului din data de 3 februarie a.c.

Pentru a înțelege de ce se dorește vânzarea companiilor cu capital integral sau majoritar de stat, așa cum este și Compania Naționala Administrația Porturilor Maritime

S.A. Constanța, vă solicit să îmi raspundeți la urmatoarele întrebări:

  1. Care a fost cifra de afaceri înrergistrată de Regia Autonomă Administrația Portului Constanța, în perioada 1990-1998 și Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, după anul 1998 și până în prezent, pe fiecare an în parte?
  2. Care a fost profitul net înregistrat de  Regia  Autonomă  Administrația Portului Constanța, în perioada 1990-1998 și Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, după anul 1998 și până în prezent, pe fiecare an în parte?
  3. Care sunt cele mai mari investiții realizate de Regia Autonomă Administrația Portului Constanța și Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, după anul 1989, pe an, sume investite și obiective de investiții?
  4. Care a fast traficul total (tone) înregistrat între anii 1990-2020, pe fiecare an în parte?
  5. Care a fost traficul navelor (număr escale, dupa tipul navelor) înregistrat între anii 1990-2020, pe fiecare an în parte?
  6. Care este numărul și cine sunt operatorii portuari (numele acestora)?
  7. Care sunt danele în care operează fiecare dintre aceștia?
  8. Care sunt suprafețele de teren închiriate de aceștia în spatele danelor?
  9. Care este cantitatea de marfă operată în ultimii 20 ani de aceștia, pe fiecare an în parte, conform cu rapoartele primite de Guvern, cu specificarea principalelor categorii de marfă operate de fiecare operator?
  10. Care sunt  firmele  de pilotaj  și  remorcaj care au derulat  activități specifice ca urmare relațiilor contractuale deținute cu RAAPC, respectiv CNAPMC, dupa anul 1990 și până în prezent, pe fiecare an?
  11. Care sunt sumele încasate de RAAPC, respectiv CNAPMC, din prestarea serviciilor de pilotaj și remorcaj, după anul 1990, pe fiecare an în parte?
  12. Care sunt sumele încasate de firmele de pilotaj și remorcaj, după anul 1990, pe fiecare an în parte, și pe fiecare firmă?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Guvernul Ciolacu nu doar că a condus țara către colaps economic, dar a transformat România […]
Senatorul AUR, Petrișor Peiu, atrage atenția asupra unui nou abuz grav al lui Marcel Ciolacu, […]
Mihai Enache, liderul deputaților AUR, invită românii la mitingul organizat sâmbătă, 1 martie, pentru demiterea […]
Liderul senatorilor AUR, Petrișor Peiu, a afirmat că moțiunea de cenzură va fi depusă săptămâna […]