Focșa Dumitru-Viorel – interpelare către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii – Starea trenurilor internaționale, operate de/din România.

Către: Ministrul Transporturilor

           Domnului ministru Sorin Grindeanu

De la: Dumitru-Viorel Focșa

 Deputat AUR, circumscripția electorală Constanța                                                             

Data: 01.11.2022  

Subiectul interpelării: Starea trenurilor internaționale, operate de/din România

Stimate domnule ministru,

Vă adresez prezenta interpelare asupra unui subiect despre care s-au întrebat și poate v-au întrebat și alte zeci, sute de persoane.

E vorba de starea precară a vagoanelor trenurilor internaționale de persoane, operate de și din România. Situația mi-a fost semnalată de articole recente de presă, dar vorbesc și din experiențe personale. După mai bine de 30 de ani, starea acestor trenuri este aceeași, deși s-au mai făcut achiziții și s-au mai făcut upgrade-uri. Iar prețurile sunt comparabile cu cele de avion, care pargurg aceleași distanțe în numai două-trei ore. Prin urmare, de ce ar prefera cineva trenul, pe distanțe atât de mari, dacă respectiva călătorie nu e cât de cât agreabilă?!

Chiar și în vagoanele de dormit de clasa I – nu mai vorbesc de celelalte! – care merg și se întorc de la Viena, Paris, Budapesta s.a.m.d. lipsesc cele mai elementare condiții de călătorie. De la hârtie igienică, la căldură și etanșeitatea ferestrelor. Cabinele sunt de dimensiuni variabile (unele mici, altele minuscule), unele au toaletă inclusă – altele nu. Deși biletele costă la fel, repartiția se face aleator!?

Acestea se adaugă disconfortului dat de starea precară a căilor ferate de pe teritoriul României – trenul de Viena face aproape 13 ore pe teritoriul țării noastre, cu o viteză de căruță pe unele tronsoane, din cele 18 ore în total. Iar oprirea într-o gară din „străinătate”, lângă un tren din altă țară este de-a dreptul stânjenitoare…

În continuare, personalul însoțitor – inclusiv de la vagoanele bufet/restaurant – are o slabă pregătire profesională, nu este proactiv și ridică din umeri la aproape toate problemele semnalate. Mă întreb justificat care sunt criteriile de angajare și promovare a acestor salariați pe trenuri internaționale, cu diurnă în valută, altele decât cele bazate pe pile și relații…

Închei, în speranța că răspunsul dvs. nu se va rezuma la scuze puerile și justificări, ci va conține și măsuri imediate, care trebuie și pot fi luate!

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

“Polemică mare ieri pe internet, după ce un lector al universității București, bărbat, a venit la muncă îmbrăcat în haine de femeie. Românii au reacționat așa cum ar fi reacționat oricare alt om normal la cap, exprimându-și dezgustul si nedumerirea in privința acestui cadru didactic. Dar […]
„Un nou caz revoltător de abuz și neglijență a ieșit la lumină în județul Neamț, dezvăluind condițiile inumane din Centrul de Abilitare și Reabilitare „Casa Colibri” din Războieni. Saltele și haine murdare, fecale pe pereți și mâncare neadecvată sunt doar câteva dintre neregulile descoperite recent. Această […]
După ore îndelungate de discuții cu reprezentanții autorităților locale britanice, la care au luat parte și parlamentarii AUR Antonio Andrușceac și Gheorghe Adrian Cătană, copiii familiei de români care au fost luați din sânul familiei se întorc acasă. Antonio Andrușceac este deputat, dar și specialist în […]
Prim-vicepreședintele AUR, Marius Lulea, a criticat soluția propusă de ministrul agriculturii, Florin Barbu, prin care ministerul să intervină cu un mecanism prin care să le fie amânate ratele la bănci o anumită perioadă fermierilor. Marius Lulea consideră că, prin această măsură, datoria fermierilor va crește, subliniind […]
George Simion, candidatul AUR pentru funcția de Președinte al României, a inaugurat luni, 22 iulie, sediul de campanie pentru alegerile de la finalul anului la Magazinul București în prezența a sute de persoane. Oamenii prezenți la evenimentul de deschidere a sediului au semnat contractul de înscriere […]
România se confruntă cu una dintre cele mai severe secete din istoria recentă, fiind cea mai afectată țară din Uniunea Europeană. Din cauza secetei extreme, UE riscă să piardă 800.000 de tone de porumb, jumătate din această cantitate fiind din România. Mai mult, recoltele fermierilor noștri […]