Adresată:
Doamnei Mirela CĂLUGĂREANU, Președinte Curtea de Conturi
De către: Deputat Dumitrina MITREA
Circumscripția electorală nr. 29 Neamț
Grup parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor
Ședința Camerei Deputaților din data de: 13.08.2025
Obiectul întrebării: Clarificări privind situația raportului Curții de Conturi referitor la Primăria Ceahlău, județul Neamț
Doamnă Președinte,
În calitate de Deputat al județului Neamț am primit mai multe sesizări venite la cabinetul parlamentar, iar sub acest aspect solicit o clarificare în legătură cu raportul Curții de Conturi pentru anul 2023 referitor la Primăria Ceahlău, județul Neamț, unde au fost identificate nereguli în valoare de 1.906.000 lei, cu prejudiciu confirmat de 22.000 lei, iar cazul a fost direcționat către organele de urmărire penală în conformitate cu art. 34 alin. (1^1) din Legea nr. 94/1992.
În lumina rezultatelor publicate, solicit următoarele:
1) Să puneți la dispoziție raportul Curții de Conturi referitor la Primăria Ceahlău, județul Neamț, inclusiv concluziile, observațiile, recomandările și orice document anexat (note de serviciu, copii ale documentelor justificative, registre contabile relevante)
2) Ținând cont de constatarea „nereguli de peste 1,9 milioane lei” și faptul că instituțiile au fost vizate de o sesizare penală, vă rugăm să îmi răspundeți la următoarele întrebări
a) Curtea de Conturi a formulat recomandări specifice pentru recuperarea prejudiciului, inclusiv măsuri de executare silită, rectificări contabile sau alte acțiuni legale ?
b) Ce etape procedurale și termene sunt anticipate pentru demersurile de recuperare, precum și eventualele cooperări cu alte autorități -parchet, ANAF ?
c) Care au fost responsabilitățile exacte ale ordonatorului principal de credite (primarul în funcție în 2023), contabilului-șef, responsabilului cu achizițiile, precum și ale funcționarilor implicați în recepții și inventariere și cine sunt aceste persoane?
3) Vă rugăm să detaliați dacă există recomandări pentru:
a) recuperarea sumelor prejudiciate prin acțiuni de executare silită sau alte mijloace legale;
b) regularizări contabile, corecții bugetare, sau rapoarte suplimentare de audit;
c) măsuri administrative împotriva funcționarilor implicați (sancțiuni disciplinare, colaborare cu alte autorități de control);
d) monitorizarea implementării recomandărilor și termenele de raportare către Curtea de Conturi și Parlament.
e) Dacă există proceduri aflate în derulare, vă rugăm să transmiteți calendarul estimat al acestor acțiuni.
Solicit această informare pentru buna monitorizare a fondurilor publice, asigurarea responsabilității administrației locale și facilitarea măsurilor legislative necesare în vederea recuperării prejudiciului în cazul primăriei Ceahlău, Neamț. Transparența acestor documente este esențială pentru încrederea cetățenilor în instituțiile statului.
Solicit răspuns scris, însoțit de o copie a raportului solicitat sau de un link către versiunea publică disponibilă.
Comments are closed