Dumitrina Mitrea – întrebare către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii – Clarificări privind potențiala acțiune de protest a angajaților CFR

Adresată:  Domnului Ministru al Transporturilor și Infrastructurii,

                 Sorin-Mihai GRINDEANU

De către:  Doamna Mitrea DUMITRINA,

                Deputat AUR, circumscripția nr. 29 Neamț

Obiectul întrebării: Clarificări privind potențiala acțiune de protest a angajaților CFR

                                          Stimate Domnule Ministru,

          Condițiile grele de muncă și reducerea bugetului în comparație cu anul trecut au stârnit nemulțumirea angajaților feroviari, care amenință că vor urma modelul profesorilor și vor declanșa greva generală.

            Un prim pas a fost făcut luni, 29 mai, când sindicaliștii vor organiza un protest în fața Ministerului Transporturilor pentru a-și exprima nemulțumirea și a cere guvernanților să le îndeplinească revendicările, în special pentru aplicarea legii nr. 195/2020 privind statutul personalului feroviar. Sindicaliștii spun că, deși statul cunoaște nevoia mare de investiții, pentru a crește siguranța pe calea ferată și de a îmbunătăți condițiile de circulație, totuși a redus cu 10% compensația pe care compania feroviară o primește. De asemenea, ceferiștii se plâng de degradarea condițiilor de muncă, dar și de salariile mici.

            Din cauza lipsei bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2023, afectați sunt în principal călătorii, care vor avea mai puține opțiuni din cauza lipsei de fonduri pentru repararea locomotivelor și pentru sporirea numărului de vagoane în plin sezon estival.

           Practic, sindicatele de la Căile Ferate atrag atenţie că, peste aproximativ o lună, de la 1 iulie, vor opri toate trenurile, dacă Guvernul nu aplică Statutul Personalului Feroviar, o lege votată încă de acum trei ani, dar a cărei aplicare a fost amânată.

           Prevederile le-ar aduce zecilor de mii de salariaţi de la companiile CFR Infrastructură şi CFR Călători majorări salariale semnificative, care pot ajunge la peste 40 la sută, în funcţie de anumiţi coeficienţi.


            Ținând cont de aspectele mai sus menționate cât, mai ales de faptul, că  discutăm drespre un segment de activitate indispensabil în angrenajul economic, vă solicit să îmi răspundeți la următoarele întrebări:

  1. Care este stadiul discuțiilor din cadrul comisiei interministeriale (Min. Transporturilor, Min. Muncii și Min. Finanțelor Publice) constituită în scopul aplicării noului Statut al Personalului Feroviar?

2. Aveți luate în calcul, într-un interval de timp cât mai scurt posibil, măsurile ce pot dezamorsa această iminentă acțiune de protest? Dacă, da, care sunt aceste măsuri?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Jocul de „adio, dar rămân cu tine” al lui Nicolae Ciucă nu convinge pe nimeni. PSD și PNL își continuă blatul în spatele ușilor închise. Dacă Nicolae Ciucă și PNL sunt cu adevărat revoltați de decizia Curții Constituționale, de ceea ce se întâmplă cu drepturile românilor, […]
“În prag de alegeri, Nicolae Ciucă și Marcel Ciolacu mimează un divorț penibil, un gest disperat prin care nu vor decât să își păcălească electoratul pentru a fi votați din nou. Iar istoria se repetă! Ne amintim cum în 2020, aceiași liberali, în frunte cu tătucul […]
Petrișor Peiu, propunerea AUR pentru Ministerul Economiei Naționale, explică de ce nu ar fi bine ca MVM să cumpere E.ON România și prezintă soluția prin care această compania să rămână a românilor. ”Zilele acestea, întreaga Românie este înspăimântată de următoarea știre. Compania maghiară MVM ar urma […]
Președintele AUR, George Simion, a prezentat sâmbătă, 5 octombrie, în județul Vaslui, planul de măsuri pentru domeniul agricol. Evenimentul a avut loc la ferma pomicolă și vegetală „Agro Oliver Trans” din comuna Poienești. George Simion a spus că AUR este 100% alături de agricultorii români care […]
Europarlamentarul Claudiu Târziu, președintele Consiliului Național de Conducere al AUR, atrage atenția asupra faptului că România plătește prețuri de 4-5 ori mai mari pentru energia electrică importată din vestul Europei. ”Motivul este șocant: Austria și Slovacia NU au capacitate de interconectare cu statele din Est! Cine […]
Petrișor Peiu, propunerea AUR pentru Ministerul Economiei Naționale, atrage atenția asupra celor 100 de miliarde de euro, din fonduri europene, promise de către guvernarea PNL-USR și apoi de cea PNL-PSD. ”Ei bine, cele 100 de miliarde erau de fapt aproape 85 de miliarde, din care peste […]