În atenția domnilor Paul Radu, Mihai Munteanu
Referitor la articolul „Cum circulă banii în AUR” publicat de riseproject.ro la data de 25 mai 2021,
În virtutea dreptului la replică și pentru o informare corectă a publicului român, vă rugăm să publicați următoarele precizări, pe aceeași pagină cu articolul mai sus menționat:
1. Alianța pentru Unirea Românilor este singurul partid din România care militează pentru eliminarea subvențiilor politice, care, într-un ciclu electoral de patru ani, însumează aproape 200 milioane euro. O premieră în politica românească, AUR nu a folosit subvenția aferentă anului 2021, mai mult, a depus de curând un proiect pentru modificarea Legii nr.334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale.
2. În campania electorală din 2020, Alianța pentru Unirea Românilor a reușit să încropească un buget estimativ de doar 1,5 milioane lei, echivalentul a aproximativ 300.000 euro – de zece ori mai puțin decât USR, de 25 ori mai puțin decât PNL și de 30 de ori mai puțin decât PSD. În eforturile noastre de a ne face cunoscuți de către români am fost atenți să nu irosim niciun leu și să găsim prețuri cât mai mici pentru produsele contractate (tipărituri, publicitate online, sondaj etc).
3. O parte semnificativă a sumei folosite în campania electorală a fost direcționată către producția de tipărituri pe care am încercat să le distribuim pe scară largă, astfel încât mesajul AUR să ajungă în casele cât mai multor romani. Tipăriturile au fost produse la tipografia domnului deputat Florin Pușcașu cu un adaos comercial minim, lucru care ne-a permis să obținem un preț cu circa 50-60% mai mic decât prețurile oferite de alte tipografii. O parte din materiale a fost distribuită în virtutea unui contract încheiat cu Poșta Română, cu respectarea prevederilor legislației electorale.
4. Pe durata campaniei electorale, am beneficiat de serviciile uneia dintre puținele companii de consultanță care au fost dispuse să-și asume intrarea în lupta politică alături de noi. Eficiența acestei colaborări s-a regăsit în rezultatele de la vot.
5. În timpul campaniei electorale din 2020, nici companiile de sondare a opiniei publice, nici comanditarii sondajelor electorale nu au inclus în cercetările de piață Alianța pentru Unirea Românilor ca posibilă opțiune de vot. În acest context, în ultimele două săptămâni ale campaniei am decis să comandăm propriul sondaj, iar criteriul de selecție a fost exclusiv financiar – compania Sociopol a oferit cel mai scăzut preț pentru serviciile cerute. Rezultatele livrate de Sociopol în urma acestei cercetări sociologice ne-au oferit o imagine a succesului AUR, confirmată ulterior de numărarea finală a voturilor. Structura acționariatului Sociopol nu a fost pentru noi un factor de a alege această companie iar asocierea trecutului politic al acționarilor cu AUR este o simplă speculație.
6. În ce privește prevalența mediului online printre canalele de comunicare folosite în campania electorală, faptul că AUR a obținut de departe cele mai bune rezultate cu cele mai puține resurse folosite (circa 35 000 de euro) este deja de domeniul evidenței. Sumele cheltuite pentru distribuirea mesajului nostru în mediul online sunt de-a dreptul infime prin comparație cu bugetele alocate de celelalte partide parlamentare; diferența hotărâtoare față de restul competitorilor și secretul succesului campaniei noastre online o reprezintă implicarea românilor care s-au regăsit și continuă să se regăsească în mesajul nostru politic și nicidecum ceea ce ați numit a fi “laboratorul de propaganda”.
7. Alianța pentru Unirea Românilor nu a beneficiat niciodată de tratament privilegiat din partea vreunei televiziuni. În campania electorală, copreședinții AUR nu au fost invitați nici măcar o dată de niciuna dintre stațiile de televiziune comerciale din România. De altfel, acest tratament se perpetuează, în mod inexplicabil, și în prezent în rândurile unor televiziuni, deși acum suntem partid parlamentar și absența noastră din platourile de televiziune în chestiuni ce vizează AUR încalcă legislația audiovizualului.
8. Despre rețeaua virtuală de conținut care relatează despre activitatea AUR s-a mai vorbit și în trecut, este o întreprindere legitimă, asumată cu transparență. A o denumi “bulă extremistă” nu este doar o hilară denaturare a adevărului, dar și o acuză fără temei, care dezinformează publicul român de o manieră incompatibilă cu standardele profesionale cu care RISE Project l-a obișnuit. Iar dacă ocrotirea interesului românilor și idealul unionist sunt curente extremiste și radicale, așa cum reiese din articolul RISE Project, atunci Alianța pentru Uniunea Românilor își va asuma aceste nedrepte și false etichete.
Toate informațiile cu pretenție de dezvăluiri care se regăsesc în articolul RISE Project nu fac decât să descrie procesul firesc al unei campanii făcute la firul ierbii de o forță politică tânără, al cărei spirit unificator stârnește trezirea conștiințelor. Ne bucurăm, totuși, că felul în care am reușit să administrăm campania electorală stârnește atâta interes.
Vom continua.
Alianța pentru Unirea Românilor
București, 25 mai 2021
Nu există răspunsuri