Adresată:
Domnului Ciprian-Constantin ȘERBAN, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii
De către: Deputat Dragoș-Florin COMAN
Circumscripția electorală nr. 12 Călărași
Grup parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor
Ședința Camerei Deputaților din data de: 28.10.2025
Obiectul întrebării: Poziția Guvernului României privind construirea unui nou pod peste Dunăre, la Călărași
Domnule ministru,
Infrastructura de transporturi din România este conectată de statele de la sud de Dunăre prin două poduri, respectiv Podul Giurgiu – Ruse (Podul „Prieteniei” – inaugurat în anul 1954) și Podul Calafat – Vidin (Podul New Europe Bridge – inaugurat în anul 2013). Aderarea României și Bulgariei la Uniunea Europeană și, mai ales, aderarea recentă la Spațiul Schengen a celor două state au determinat un flux important de mărfuri între cele două maluri ale Dunării.
Mai mult decât atât, libertatea de circulație a persoanelor a antrenat și un flux important de turiști care, în perioada sezonului estival, solicită la maximum capacitatea Podului de la Giurgiu.
Este adevărat faptul că la nivelul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a fost lansată licitația pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate în baza căruia va fi construit cel de – al doilea pod care va asigura legătura între Giurgiu și Ruse. Cu toate acestea, partea bulgară solicită construirea unui pod mult mai oportun la Călărași/Silistra, pod care ar putea să decongestioneze traficul rutier și ar produce efecte economice pozitive pentru tot județul Călărași. Având în vedere că, la ultima întâlnire româno-bulgară, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a refuzat să prezinte o poziție oficială privind propunerea de a se construi un pod peste Dunăre la Călărași, vă solicit, domnule ministru, următoarele informații:
– Vă rog să precizați dacă Ministerul Transporturilor și Infrastructurii susține construirea unui nou pod rutier peste Dunăre, la Călărași.
– Vă rog să precizați motivele tehnice și economice pentru care se realizează un al doilea pod la Giurgiu, în loc să se extindă posibilitățile de traversare a Dunăriiși de conectivitate a infrastructurii de transporturi din România, prin mai multe puncte.
– Vă rog să precizați dacă la nivelul ministerului s-a realizat un studiu de impact cu privire la efectele construirii de noi poduri peste Dunăre asupra volumului/dinamicii transportului fluvial și asupra porturilor dunărene, inclusiv asupra portului de la Călărași. Dacă răspunsul dumneavoastră este afirmativ, vă rog să îmi puneți la dispoziție această evaluare.
Solicit răspuns în scris.


Comments are closed