Adresată:
Domnului Daniel-Ovidiu DAVID, Ministrul Educației și Cercetării
De către: Deputat Dan TANASĂ
Circumscripția electorală: nr. 8 Brașov
Grup parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor
Ședința Camerei Deputaților din data de: 12.02.2025
Obiectul întrebării: Deficitul de profesori calificați pentru anul școlar 2024- 2025 în județul Brașov
Stimate domnule Ministru,
La nivel european, sistemele de educație se confruntă cu o serie de probleme structurale ce s-au reflectat și în scăderea performanței elevilor de 15 ani la testele PISA, procesul de evaluare relevând un picaj fără precedent al performanțelor educaționale în mai multe domenii de învățare și materii-cheie, precum matematica și cititul. Cea mai importantă și stringentă problemă structurală, ce impactează major performanțele, este deficitul de profesori calificați din învățământul preuniversitar – fapt resimțit, puternic, și în sistemul românesc de învățământ.
Conform raportului anual Education at a Glance, realizat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, țara noastră se numără printre statele cu un număr insuficient de profesori calificați la o serie de materii, de la matematică la arte.
În plus, ne mai remarcăm, la toate nivelurile preuniversitarului, prin numărul mare de elevi ce-i revin unui profesor, precum și prin ponderea ridicată a profesorilor necalificați din rural și alte zone dezavantajate, din păcate, programul ”România Educată” reușind să eșueze, lamentabil, la toate capitolele, inclusiv la cel pe care îl abordez prin prezenta întrebare parlamentară.
Vă rog să îmi transmiteți, domnule ministru, care este deficitul de profesori calificați din județul Brașov, defalcat, pentru zona urbană și cea rurală, la ce materii, precum și ce soluții aveți pentru a remedia această problemă stringentă.
Solicit răspuns scris.
Nu există răspunsuri