Adresată:
Domnului Daniel-Ovidiu DAVID, Ministrul Educației și Cercetării
De către: Deputat Dan TANASĂ
Circumscripția electorală: nr. 8 Brașov
Grup parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor
Ședința Camerei Deputaților din data de: 25.06.2025
Obiectul întrebării: De ce personalul din școli nu este plătit pentru implementarea proiectelor, dar, în schimb, persoane din inspectoratele școlare județene au fost plătite
Stimate domnule Ministru,
Din perspectiva Schemei de Granturi PNRAS – Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar, propunerea de proiect pe care unitatea de învățământ o pregătește reprezintă un set de măsuri care să ofere o soluție pertinentă la o problemă, o nevoie reală, identificată de școală în colaborare cu comunitatea, care să se desfășoare într-un interval de timp prevăzut, să folosească resursele umane, materiale, financiare, informaționale disponibile și care să producă rezultate măsurabile.
În prezent, echipa de management de proiect din cadrul școlilor nu este plătită, în ciuda faptului că plata profesorilor și a personalului din școli implicați în proiecte cu fonduri europene a fost cerută prin două petiții, care au cumulat sute de semnături, în doar câteva zile, în februarie 2023, însă, în nefericita tradiție politicianistă de la noi, au rămas fără răspuns.
Întrucât, un cadru didactic poate fi numit coordonator pentru proiecte educaționale europene de către director, în școlile cu mai mult de trei proiecte ale UE, conform regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, ROFUIP 2024, domnule ministru, vă rog, să îmi transmiteți, punctual, următoarele:
1. De ce nu este specificat dacă profesorul responsabil pentru aceste proiecte educaționale va fi remunerat suplimentar? Cine ar fi trebuit să introducă această specificare și nu a făcut-o?
2. De ce a fost eliminată, din versiunea finală a proiectului reducerea normei didactice cu 1-2 ore pe săptămână pentru profesorii implicați în coordonarea proiectelor europene, chiar dacă aceasta a fost prevăzută în proiectul privind mobilitatea personalului didactic din 2024? Cine a solicitat eliminarea reducerii normei didactice și care au fost fundamentele acestei decizii?
3. Care este numărul total de inspectori școlari și angajați ai inspectoratelor școlare județene, implicați gestionarea investițiilor și/sau reformelor finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență, care au fost remunerați pentru acest lucru și ce sume au primit?
4. Care este motivul pentru care personalul din școli nu este plătit pentru implementarea proiectelor europene, dar, în schimb, persoane din inspectoratele școlare județene au fost plătite? Cum se poate repara această nedreptate?
Solicit răspuns în scris.
Comments are closed