Către:: Domnului Cătălin DRULĂ, Ministrul Transporturilor
De la: Dan Tanasă, Deputat AUR, circumscripția electorală 28 Mureș
Subiectul întrebării:respingerea Studiului de Fezabilitate pentru Tronsonul Târgu Mureș – Târgu Neamț, parte din Autostrada Unirii- A8
Domnule Ministru,
În spațiul public au apărut în ultimele zile informații cu privire la respingerea de către CNAIR a Studiului de Fezabilitate pentru Tronsonul Târgu Mureș – Târgu Neamț, parte din Autostrada Unirii – A8.
Conform informațiilor apărute în mass-media, contractul pentru întocmirea documentației menționate a fost atribuit de către CNAIR societății spaniole Ingineria Especializada Obra Civil e Industrial SA, în anul 2019.
Situația prezentată este cu atât mai gravă cu cât tronsonul Târgu Mureș – Târgu Neamț a fost inclus în PNRR cu două segmente, Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (25 km) și Leghin/Târgu Neamț – Pașcani/Moțca-DN2 (34 km).
Astfel, având în vedere importanța majoră a proiectului, vă rog să îmi precizați următoarele:
- Care este termenul contractual la care prestatorul de servicii trebuie să livreze Studiul de Fezabilitate complet?
- În situația în care termenul contractual a fost depășit, cine sunt responsabilii pentru depășirea termenului?
- În cazul în care termenul a fost depășit, ce măsuri au fost luate pentru tragerea la răspundere a responsabililor, inclusiv aplicarea clauzelor din contract (impunere de penalizări financiare, solicitare daune, etc.)?
Nu există răspunsuri