Către: Domnul Sorin Mihai CÎMPEANU, Ministrul Educației
De la: Dan TANASĂ, Deputat AUR, circumscripția electorală 28 Mureş
Subiectul întrebării: Manualul de Limba și Literatura Română pentru Clasa a VIII-a
Stimate domnule Ministru,
În manualul de limba și literatura română din păcate sunt amintiți și predați tot mai rar clasicii literaturii române, fiind în schimb promovate lucrări recente, de o valoare discutabilă, tocmai precum se poate observa și în cazul manualului de clasa a VIII-a unde sunt redate pasaje din opera lui Yuval Noah Harari, artizanul unor teorii anti-umane extrem de controversate.
Manualul școlar a fost publicat de Editura Art Klett și aprobat de Ministerul Educației Naționale prin ordinul de ministru nr. 5566/15.09.2020 Manualul este distribuit elevilor în mod gratuit, atât în format tipărit, cât și în format digital, și este transmisibil timp de patru ani școlari, începând din anul școlar 2020 – 2021.
Cităm doar câteva fraze din pasajul oferit spre lectură copiilor: „ar fi nebunie curată să blocăm automatizarea în domenii precum transporturile și serviciile medicale doar pentru a proteja locurile de muncă ale oamenilor. Șoferii și medicii disponibilizați vor trebui să-și găsească pur și simplu altceva de făcut.”
Aceasta este doar una din ideile anti-umane pe care Yuval Noah Harari le promovează, el crede în ceea ce este considerat un principiu fundamental al marxismului: nu există adevăr, ci numai putere. Altfel zis, Harari crede în modul cel mai consecvent și mai periculos cu putință că NU există adevăr. Deși recunoaște că există o realitate științifică obiectivă, Harari respinge fățiș existența valorilor obiective. El respinge valorile ferme, cum ar fi caracterul sacru al vieții ca fundament pentru societate și legile ei. Consilierul Forumului Economic Mondial și-a dobândit până acum o mare notorietate prin declarațiile sale dezumanizante, prin predicțiile sale distopice și prin rolul său într-o organizație care pare să accelereze punerea acestora în practică
Drept urmare, vă rog domnule Ministru să îmi răspundeți la următoarele întrebări:
- Care sunt motivele pentru care acest autor este promovat în manualele de Limba și Literatura Română?
2. Cine a propus și cum a fost aprobată introducerea acestui autor cu astfel de pasaje în manualul de Limba și Literatura Română?
3. Cum este predată limba română dacă în manual se regăses pasaje și cuvinte precum „updatare” și „integrarea feedbackului”? Ce limbă încercăm să predăm copiilor de fapt și cum se va vorbi aceasta de către tinerele generații în acest context?
Nu există răspunsuri