Dan Tanasă – întrebare parlamentară către Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei – Revenire asupra situației personalului și a organizării ANCOM.

Către: Domnul Vlad Stoica, Președintele Autorității Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM)

De la: Dan Tanasă, Deputat AUR, circumscripția electorală 28 Mureş

Subiectul întrebării: Revenire asupra situației personalului și a organizării ANCOM

        Stimate domnule preşedinte,

        În legătură cu interpelarea depusă la începutul lunii decembrie 2021, consider că răspunsurile oferite sunt incomplete, deoarece practic nu clarificaţi exact situaţia unor eventuale situaţii de incompatibilitate în ANCOM şi măsurile de prevenire a acestora. În mod curios, ANCOM este una dintre autorităţile statului care permite angajaţilor să deţină părţi sociale, acţiuni sau/şi calitatea de administrator în firme private a angajaţilor. În  acest sens, vă rog să ne comunicaţi:

        1) În ce fel monitorizează conducerea ANCOM eventualele situaţii de încălcare a legislaţiei în domeniu şi a Codului de etică intern? Vă rog să precizați în mod concret, cu date exacte privind această monitorizare.

        2) Aveţi o evidenţă a situaţiilor în care un angajat declară pe propria răspundere în momentul în care intră în instituţie că nu deţine acţiuni sau nu e administrator la firme aflate sub incidenţa ANCOM, iar ulterior devine acţionar sau administrator? Dacă sunt astfel de situaţii, câţi dintre angajaţii dvs. au venituri suplimentare menționate în declaraţii pe proprie răspundere? V-aş ruga să nu furnizaţi acelaşi răspus general privind declaraţiile de avere şi interese. Vă rog şi în acest caz să ne comunicaţi ce compartiment răspunde de această problematică.

        3) În răspunsul anterior ne-ați comunicat faptul că a existat o sesizare de la Agenția Națională de Integritate, iar aceasta s-a dovedit neîntemeiată. Vă rog să ne transmiteți, dacă este posibil, cu păstrarea confidențialității privind identitatea persoanelor în cauză, mai multe detalii și aspecte privind situația de fapt și modul în care s-a soluționat respectiva sesizare.

        4) Legat de existenţa a două structuri de consilieri (personali-ai demnitarilor şi de specialitate), aș dori să completați răspunsul anterior pe care îl consider incomplet. Astfel, legat de consilierii personali ai celor trei demnitari, vă rog să ne precizaţi dacă aceştia au program normal de lucru, dacă prezintă periodic – conform normativelor interne – rapoarte de activitate, iar dacă acestea sunt verificate. De asemenea, vă rog să ne precizaţi dacă printre consilierii personali se află persoane detaşate din cadrul altor instituţii.

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Guvernul Ciolacu nu doar că a condus țara către colaps economic, dar a transformat România […]
Senatorul AUR, Petrișor Peiu, atrage atenția asupra unui nou abuz grav al lui Marcel Ciolacu, […]
Mihai Enache, liderul deputaților AUR, invită românii la mitingul organizat sâmbătă, 1 martie, pentru demiterea […]
Liderul senatorilor AUR, Petrișor Peiu, a afirmat că moțiunea de cenzură va fi depusă săptămâna […]