Dan Tanasă – întrebare către Ministrul Transporturilor și Infrastructurii – Transportul feroviar în România

Către: Sorin Mihai GRINDEANU, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii

De la: Dan Tanasă, Deputat AUR, circumscripția electorală 28 Mureș

Subiectul întrebării: Transportul feroviar în România

Stimate domnule Ministru,

          Structura sistemului feroviar din România se confruntă în prezent cu numeroase probleme, multe dintre aceastea producând de-a lungul anilor pagube materiale sau umane. Infrastructura feroviară, mijloacele de transport feroviare, siguranța cetățenilor, curățenia în gări și vagoane sunt teme care trebuie să fie o prioritate pentru instituția pe care o conduceți având în vedere importanța acestora pentru milioane de călători.

          Din păcate, în ultimii 33 de ani, cu foarte puține excepții, în România nu s-au făcut eforturi pentru reînnoirea infrastructurii feroviare. Avem aceleași căi ferate care nu sunt nici măcar întreținute sau reparate în ritmul impus de standardele de siguranță. Degradarea progresivă a infrastructurii feroviare produce apariția frecventă a unor defecțiuni care determină limitarea vitezei de circulație a trenurilor pentru asigurarea condițiilor minimale de siguranță, nivelul de performanță al sistemului feroviar fiind unul foarte scăzut.

          De asemenea, fiind un utilizator frecvent al infrastructurii feroviare din România, mă declar șocat de cantitatea foarte mare de deșeuri care se regăsește în imediata apropiere a gărilor dar și între acestea, de-a lungul șinelor de tren. Peste tot sunt prezente vagoane sau traverse abandonate sau tot felul de deșeuri abandonate în imediata apropiere a căii ferate. Intrarea în Gara de Nord, spre exemplu, este pur și simplu șocantă din punct de vedere al lipsei curățeniei. La fel, curățenia din garniturile de tren lipsește cu desăvârșire!

          Având în vedere cele menționate anterior vă rog să binevoiți să îmi răspundeți la următoarele întrebări:

  1. Care au fost sumele alocate în ultimii zece ani pentru construirea, întreținerea, dezvoltarea și modernizarea infrastructurii de transport feroviar?
  2. Ce investiții au fost derulate în ultimii zece ani și ce investiții se vor finaliza în acest an pentru dezvoltarea infrastructurii de transport feroviar și care sunt planurile în viitorul apropiat pentru acest segment?
  3. Care sunt firmele cu care s-au încheiat contracte pentru curățirea și iginizarea vagoanelor, când își desfășoară acestea activitatea și care este valoarea contractelor încheiate în ultimii zece ani?
  4. Câte incidente au fost raportate în ultimii zece ani cu privire la siguranța călătorilor, care sunt mijloacele prin care se asigură siguranța acestora și care sunt planurile Dumneavoastră pentru a se diminua problemele raportate?

Comparativ cu situația existentă pe plan european, România se află, și la acest capitol, pe ultimul loc în ceea ce privește investițiile făcute în structura feroviară și dorim să ne comunicați care sunt măsurile luate pentru a nu rămâne pe aceeași poziție.

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Guvernul Ciolacu nu doar că a condus țara către colaps economic, dar a transformat România […]
Senatorul AUR, Petrișor Peiu, atrage atenția asupra unui nou abuz grav al lui Marcel Ciolacu, […]
Mihai Enache, liderul deputaților AUR, invită românii la mitingul organizat sâmbătă, 1 martie, pentru demiterea […]
Liderul senatorilor AUR, Petrișor Peiu, a afirmat că moțiunea de cenzură va fi depusă săptămâna […]