Dan Tanasă – întrebare către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii – Problema sumelor plătite drept despăgubiri către constructorii de autostrăzi

Către: Domnul Sorin-Mihai GRINDEANU

Ministrul Transporturilor și Infrastructurii

De la: Dan TANASĂ, Deputat AUR, circumscripția electorală 28 Mureş

Subiectul întrebării: Problema sumelor plătite drept despăgubiri către constructorii de autostrăzi

Stimate domnule Ministru,

Pierderea de sute de milioane de euro de către statul român în procese de arbitraj cu constructorii de autostrăzi și drumuri naționale scoate în evidență probleme semnificative în cadrul procesului de execuție și supervizare a proiectelor de infrastructură. Ezitările autorităților, exproprierile întârziate și rezilierile abuzive, identificate ca principale cauze ale acestor pierderi, subliniază nevoia de reformă și îmbunătățire a managementului de proiect.

Criticile aduse de reprezentanții constructorilor și observațiile făcute de asociațiile de profil evidențiază deficiențele sistemice care permit astfel de situații, dar și posibile soluții pentru prevenirea lor. În contextul acestor pierderi financiare substanțiale și al nevoii de a optimiza procesul de construcție și administrare a proiectelor de infrastructură, se ridică o serie de probleme cu privire la gestiunea Ministerului și a autorităților competente.

În acest context, vă rog, domnule Ministru, să răspundeți la următoarele întrebări:

1. Ce măsuri concrete intenționează Ministerul Transporturilor să implementeze pentru a reduce indecizia funcționarilor și pentru a accelera procesele de expropriere, astfel încât să se evite întârzierile costisitoare și litigiile ulterioare cu constructorii? Care sunt sumele totale plătite de către Statul Român către constructorii de autostrăzi și drumuri naționale cu titlu de despăgubiri?

2. Având în vedere sumele considerabile plătite ca despăgubiri în urma proceselor de arbitraj, care sunt strategiile ministerului pentru îmbunătățirea supervizării și monitorizării lucrărilor de construcție, pentru a preveni apariția deficiențelor și a neconformităților care pot conduce la rezilieri abuzive și, implicit, la procese costisitoare?

3. În lumina sugestiilor reprezentanților sectorului de construcții, cum plănuiește Ministerul Transporturilor să echilibreze necesitatea de a sancționa constructorii care nu își îndeplinesc obligațiile contractuale, fără a recurge la măsuri considerate abuzive, care pot duce la pierderi financiare suplimentare pentru stat prin procese de arbitraj?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Guvernul Ciolacu nu doar că a condus țara către colaps economic, dar a transformat România […]
Senatorul AUR, Petrișor Peiu, atrage atenția asupra unui nou abuz grav al lui Marcel Ciolacu, […]
Mihai Enache, liderul deputaților AUR, invită românii la mitingul organizat sâmbătă, 1 martie, pentru demiterea […]
Liderul senatorilor AUR, Petrișor Peiu, a afirmat că moțiunea de cenzură va fi depusă săptămâna […]