În anul 1864 a fost votată cu o largă majoritate “Legea asupra instrucţiunii a Principatelor Unite Române”, cum era numită la acea vreme şi promulgată de Domnitorul Alexandru Ioan Cuza. De câţiva ani, sărbătorim Ziua Naţională a Meseriilor la data de 11 martie pentru a promova învăţământul profesional şi tehnic.
Cu toate că Ministerul Educaţiei, prin inspectoratele şcolare, organizează evenimente educaţionale pentru promovarea meseriilor, în România de astăzi mentalitatea părinţilor şi a elevilor încă nu s-a schimbat în sensul de a se dedica unei meserii. Încă nu conştientizăm faptul că alegerea meseriei potrivite poate aduce în familie un venit constant şi mai bun decât dacă copiii noştri termină o facultate, dar nu îşi găsesc serviciul pentru care s-au pregătit. Din păcate, în România, sunt mulţi absolvenţi de facultăţi care lucrează în supermarketuri sau multinaţionale pe joburi care nu le aduc decât un salariu, nicidecum mulţumirea de a aplica în viaţă ceea ce au învăţat. De aceea, consider necesară regândirea programei şcolare în termeni reali, astfel încât absolvenţii învăţământului să se integreze în societate, fără să le fie ruşine că sunt doar absolvenţi de şcoli profesionale sau tehnice. Școala profesională nu trebuie şi nu este o ruşine!Cea mai mare problemă cu care se confruntă educaţia profesională este imaginea anacronică pe care o au aceste instituţii de învăţământ. Revenirea învăţământului profesional şi tehnic în România ar trebui să fie unul dintre motoarele care pun în mişcare creşterea economică. Ar trebui ca tinerii să se îndrepte spre şcolile profesionale cu rezultate bune, care să le asigure ulterior un loc de muncă stabil, un venit echitabil şi un statut social de care să nu se ruşineze pentru că meseria – brăţară de aur nu este o sintagmă goală de conţinut!
Nu există răspunsuri