Cristina Emanuela Dascălu – Întrebare parlamentară – Lipsa de promovare a brandurilor naționale de țară și a identității culturale românești

Adresată:

Domnului Radu-Dinel MIRUȚĂ, Ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului

De către: Deputat Cristina Emanuela DASCĂLU

Circumscripția electorală: nr. 24 Iași

Grup parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor

Ședința Camerei Deputaților din data de: 08.10.2025

Obiectul întrebării: Lipsa de promovare a brandurilor naționale de țară și a identității culturale românești

 

Stimate Domnule ministru,

România are valori, tradiții, produse și oameni care pot reprezenta cu cinste imaginea națională peste hotare. Cu toate acestea, observăm o lipsă de coerență și de continuitate în promovarea brandurilor de țară — fie că vorbim despre turism, agricultură, cultură, educație sau inovare.

După mai bine de un deceniu de încercări și proiecte abandonate, România nu are astăzi un brand autentic și recunoscut internațional, în ciuda resurselor investite și a potențialului enorm.

Având în vedere toate aceste aspecte, vă rugăm să ne răspundeți la următoarele întrebări:

1. Care este strategia ministerului pe care îl conduceți privind promovarea brandurilor de țară și a imaginii naționale în exterior?

2. Ce măsuri s-au luat pentru a susține și promova produsele românești tradiționale și brandurile naționale consacrate?

3. Există o instituție sau o structură guvernamentală responsabilă pentru coordonarea acestei politici de imagine națională?

4. De ce nu este implicată diplomația culturală și academică în acest proces de promovare a României autentice?

Solicit răspuns în scris și oral, în termenul prevăzut de lege.

Distribuie acest articol!