Ciprian Paraschiv – Întrebare parlamentară – Situația alimentării cu apă în municipiul Pașcani

Adresată:

Domnului Attila-Zoltán CSEKE, Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației

Domnului Costel ALEXE, Președinte Consiliul Județean Iași

De către: Deputat Ciprian-Constantin PARASCHIV

Circumscripția electorală: nr. 24 Iași

Grupul parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor

Ședința Camerei Deputaților din data de: 06.08.2025

Obiectul întrebării: Ciprian Paraschiv – Întrebare parlamentară – Situația alimentării cu apă în municipiul Pașcani

 

Domnule Ministru,

Domnule Președinte al Consiliului Județean,

Municipiul Pașcani se confruntă, de aproximativ doi ani, cu întreruperi frecvente în furnizarea apei potabile, pe rețeaua gestionată de operatorul regional ApaVital S.A. Aceste întreruperi afectează în mod constant viața de zi cu zi a cetățenilor, mai ales în contextul temperaturilor ridicate.

Pe lângă aceste problemele au fost sesizate deficiențe majore și în modul de comunicare al operatorului cu populația. În cele mai multe cazuri, informările privind sistarea apei sunt transmise cu întârziere, adesea după întreruperea efectivă a serviciului, ceea ce nu oferă locuitorilor posibilitatea de a se pregăti în mod corespunzător.

Având în vedere aceste aspecte, vă solicit răspunsuri la următoarele întrebări:

1. Ce măsuri concrete aveți în vedere pentru cetățenii din zona Pașcani, care, în plină perioadă caniculară, rămân fără apă potabilă între 24 și 30 de ore, aproape în fiecare săptămână?

2. Care este strategia autorităților județene în această situație, ținând cont că ApaVital S.A. este operatorul desemnat de ARSACIS, asociație aflată în subordinea Consiliului Județean Iași?

3. Ce măsuri intenționează operatorul ApaVital S.A. să adopte pentru a asigura o informare promptă a tuturor consumatorilor afectați de întreruperile de apă?

4. Există un plan de investiții sau modernizare a rețelei din zona Pașcani?

5. Sunt prevăzute sancțiuni contractuale pentru operatorul ApaVital în cazul în care acesta nu își respectă obligațiile asumate privind furnizarea continuă și de calitate a serviciilor?

Vă solicit ca răspunsurile să fie transmise în scris.

Distribuie acest articol!