Cristina Emanuela Dascălu – Întrebare parlamentară – Organizarea programelor de sprijin educațional pentru elevi, inclusiv programe de after-school

Adresată:

Domnului Daniel-Ovidiu DAVID, ministrul Educației și Cercetării

De către: Deputat Cristina Emanuela DASCĂLU

Circumscripția electorală: nr. 24 Iași

Grup parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor

Ședința Camerei Deputaților din data de: 21.11.2025

Obiectul întrebării: Organizarea programelor de sprijin educațional pentru elevi, inclusiv programe de after-school

 

Stimate domnule Ministru,

Proiectul de lege PLx. 292/2025 propune modificarea și completarea art. 93 din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, articol care reglementează organizarea programelor de sprijin educațional pentru elevi, inclusiv programe de after-school, activități remediale, activități de sprijin socio-educațional și servicii conexe.

Proiectul reprezintă un pas necesar pentru consolidarea cadrului legislativ care reglementează programele de sprijin educațional din România.

Articolul 93 este unul strategic, deoarece vizează acei elevi care au cel mai mult nevoie de intervenții suplimentare, elevii aflați în risc de abandon școlar, elevii din medii defavorizate și elevii care se confruntă cu dificultăți persistente de învățare.

Având în vedere toate aceste aspecte, vă rog să îmi răspundeți la următoarele întrebări:

1. Ce criterii minime vor fi obligatorii la nivel național și care va fi mecanismul de certificare a acestora?

2. Ce surse bugetare sunt anticipate pentru implementarea pe termen lung a programelor de tip after-school și remedial, astfel încât unitățile de învățământ să nu depindă exclusiv de proiecte temporare?

3. Cum se va garanta faptul că școlile din mediile rurale și comunitățile vulnerabile nu vor rămâne în continuare dezavantajate în raport cu marile centre urbane?

4. Ce proceduri vor fi folosite pentru evaluarea impactului asupra rezultatelor elevilor, asupra participării și asupra reducerii riscului de abandon școlar?

5. Cum intenționează ministerul să asigure un cadru motivant, echitabil și administrativ simplificat pentru profesorii care desfășoară activități suplimentare în programele de sprijin?

Solicit răspuns în scris și oral, în termenul prevăzut de lege.

Distribuie acest articol!

Comments are closed

MAI MULTE ARTICOLE