Adresată:
Domnului Ciprian-Constantin ȘERBAN, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii
De către: Deputat Ștefăniță-Alin AVRĂMESCU
Circumscripția electorală: nr.31 Prahova
Grupul parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor
Ședința Camerei Deputaților din data de: 17.09.2025
Obiectul interpelării: Întârzieri și deficiențe în derularea proiectului centurii ocolitoare Comarnic (jud. Prahova)
Stimate domnule ministru,
În spațiul public au apărut informații oficiale potrivit cărora finalizarea centurii ocolitoare a orașului Comarnic, proiect așteptat de ani de zile ca soluție pentru decongestionarea traficului pe DN 1, nu va mai avea loc la sfârșitul anului 2025, așa cum era prevăzut contractual, ci abia în vara anului 2026. În acest moment, lucrările sunt realizate în proporție de aproximativ 60%, iar autorizația finală de construcție este estimată abia pentru luna octombrie 2025. Mai mult, proiectul a fost modificat prin hotărâre de Guvern pentru a include lucrări suplimentare de consolidare, ceea ce ridică întrebări serioase legate de calitatea studiilor de fezabilitate inițiale și de capacitatea instituțiilor implicate de a anticipa corect riscurile geotehnice ale traseului.
Această situație ridică serioase semne de întrebare privind modul în care este gestionată o investiție de importanță strategică. Cum este posibil ca, la mai bine de doi ani de la semnarea contractului, autorizațiile necesare să nu fie încă obținute în totalitate? Care au fost erorile de planificare care au dus la necesitatea refacerii unor părți din proiect și cum se explică faptul că studiile tehnice nu au prevăzut consolidările suplimentare încă de la început? În ce măsură această nouă amânare înseamnă și costuri suplimentare pentru bugetul de stat și care este valoarea actualizată a investiției? Și, mai ales, de ce nu s-a luat în calcul reabilitarea podului ce leagă DN 1 de centura ocolitoare a Comarnicului și a orașului Breaza, în condițiile în care acesta se află într-un stadiu avansat de degradare?
De asemenea, vă rog să clarificați ce responsabilități revin antreprenorului și ce responsabilități revin autorităților contractante pentru aceste întârzieri. A fost aplicată vreo penalitate pentru nerespectarea termenelor din contract? Există un mecanism prin care statul să își protejeze interesele financiare în cazul acestor amânări repetate?
Domnule ministru, asigurându-vă de toată considerația mea, în condițiile în care DN 1 rămâne una dintre cele mai aglomerate artere din România, afectând milioane de cetățeni și întreaga economie a regiunii, este esențial să existe transparență și responsabilitate în legătură cu această investiție. Vă rog să îmi transmiteți în scris care sunt cauzele reale ale întârzierilor, ce măsuri concrete au fost dispuse pentru a evita noi amânări și care este garanția că termenul din vara anului 2026 va fi respectat.
Solicit răspunsul în scris.
Comments are closed