Florin Popovici – Întrebare parlamentară – Solicitare de informații privind îndemnizația de ședință membri Curtea de Conturi a României

Adresată:

Domnului Petre-Florin MANOLE, Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale,

Domnului Mihai Nicolae UCĂ, Inspector General de Stat Inspecția Muncii

De către: Deputat Florin-Cornel POPOVICI

Circumscripția electorală nr. 37 Timiș

Grup parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor

Ședința Camerei Deputaților din data de: 25.06.2025

Obiectul întrebării: Solicitare de informații privind îndemnizația de ședință membri Curtea de Conturi a României

 

Stimate domnule Ministru,

Stimate domnule Inspector General de Stat,

În aplicarea art. 64 din Constituția României, art. 34 lit. d) și i) din Legea nr. 96/21 aprilie 2006, privind statutul deputaților și al senatorilor, art. 202 și 203 din Regulamentul Camerei Deputaților aprobat prin Hotărârea nr. 8 din 24 februarie 1994, republicat și având în vedere atribuțiile ce îmi revin în exercitarea mandatului de deputat în Parlamentul României, membru al Comisiei pentru buget, finanțe și bănci, formulez prezentele întrebări parlamentare cu privire la respectarea legislației muncii și a obligațiilor legale privind transparența veniturilor în cadrul Curții de Conturi a României (CCR).

La data de 8 decembrie 2017, a intrat în vigoare Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 91/2017 pentru modificarea și completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice (publicată în Monitorul Oficial nr. 978/08.12.2017). Prin această ordonanță, la Anexa nr. IX lit. B, a fost introdusă o notă de subsol cu următorul conținut:

„Prin excepție de la prevederile art. 7 lit. d), membrii Curții de Conturi beneficiază de o indemnizație de ședință în cuantum aprobat de Plenul Curții de Conturi.”

În temeiul acestor prevederi, Plenul CCR a emis Hotărârea nr. 489 din 21 decembrie 2017, prin care a aprobat acordarea unei indemnizații de ședință, stabilind ca plafon maxim valoarea indemnizației brute lunare a președintelui instituției – respectiv 23.920 lei. În baza acestei hotărâri, începând cu luna ianuarie 2018, au fost organizate lunar câte patru ședințe ale Plenului, ceea ce a determinat acordarea unor sume suplimentare de natură salarială membrilor Plenului și președintelui Curții, cu o creștere estimată a veniturilor lunare de până la 110%. Ulterior, prin Hotărârea Plenului nr. 900 din 21 decembrie 2023, numărul ședințelor lunare a fost majorat de la patru la șase.

În acest context, vă rog respectuos să îmi comunicați răspunsul la următoarele întrebări:

1. A respectat conducerea Curții de Conturi obligația legală de publicare în Monitorul Oficial al României a hotărârilor Plenului prin care s-au stabilit sau modificat indemnizațiile de ședință acordate membrilor săi?

2. A respectat conducerea Curții de Conturi obligațiile legale privind transparența veniturilor, în sensul publicării pe site-ul oficial al instituției a tuturor veniturilor încasate de membrii Plenului și conducerea acesteia?

3. Ca urmare a majorării numărului de ședințe lunare de la 4 la 6, a fost depășit plafonul reprezentat de indemnizația lunară a președintelui Curții de Conturi? Dacă da, vă rugăm să precizați cuantumul exact al depășirii și dacă acest demers este conform cu prevederile legale în vigoare, precum și cuantumurile lunare achitate în perioada 2022 – prezent pentru fiecare membru al Plenului.

4. Prin suplimentarea numărului ședințelor lunare, a fost respectat plafonul legal referitor la încadrarea cheltuielilor cu salariile personalului în limita maximă de 30% din bugetul alocat instituției?

În cazul unei depășiri, vă rugăm să indicați măsurile întreprinse sau propuse de Inspecția Muncii.

Vă solicit să îmi transmiteți răspunsul în scris, în termenul prevăzut de reglementările aplicabile în materie.

Distribuie acest articol!

Comments are closed

MAI MULTE ARTICOLE