Adresată:
Domnului Daniel-Ovidiu DAVID, Ministrul Educației și Cercetării
De către: Deputat Dan TANASĂ
Circumscripția electorală: nr. 42 București
Grup parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor
Ședința Camerei Deputaților din data de: 16.04.2025
Obiectul întrebării: Școli în care elevii învață în trei schimburi
Stimate domnule Ministru,
”România Educată” s-a transformat în cel mai mare eșec educațional postdecembrist, devenind un veritabil studiu de caz despre cum să distrugi viitorul unei generații și afectând, deopotrivă, elevii, profesorii și părinții care sunt condamnați de incapacitatea și ineficiența celor ce patronează sistemul de învățământ din România la tot felul de experimente educaționale fără nicio finalitate – lipsiți de o curiculă adecvată, de manuale, de un corp profesoral dedicat, de condiții adecvate de studiu, nu de puține ori, elevii, sunt obligați să învețe în șoli supra-aglomerate, în schimburi.
Pentru că precedentul ministru al educației, doamna Deca, nu a făcut nimic pentru a corecta această gravă problemă, cu un impact major asupra dezvoltării psiho-emoționale a copiilor și care se repercutează și asupra curbei de învățare, domnule ministru, vă rog să îmi transmiteți următoarele:
1. Care este numărul elevilor din România care învață, în anul școlar 2025-2026, în două schimburi, respectiv în trei schimburi? Doresc situația prezentată defalcat, pentru fiecare județ în parte.
2. În câte unități școlare din țară se susțin cursuri în trei schimburi? Doresc situația prezentată defalcat, pentru zona rurală, respectiv cea urbană.
3. Având în vedere că sunt necesare investiții urgente în infrastructură școlară, ce măsuri ați demarat în ceea ce privește colaborarea cu alte ministere, consilii județene și locale, pentru a urgenta construcția de noi școli?
4. Care este numărul necesar de noi unități școlare pentru ca procesul educațional să se desfășoare într-un singur schimb, dimineața, așa cum este normal? Doresc situația prezentată defalcat, pentru fiecare județ în parte.
Solicit răspuns scris.
Comments are closed