Către: domnul Sorin Mihai GRINDEANU, viceprim-ministru, ministrul
transporturilor și infrastructurii
De la: domnul Silviu-Titus PĂUNESCU, Deputat AUR, circumscripţia electorală nr.23 IALOMIŢA
Subiectul întrebării: Metroul Gara de Nord – Aeroport Otopeni, clarificări
Stimate Domnule ministru,
Chiar dacă termenul oficial din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) era 9 ianuarie 2023, Ministerul Transporturilor, prin Metrorex, a amânat cu trei săptămâni, până la data de 30 ianuarie 2023, desemnarea constructorului pentru secțiunea Băneasa – Aeroportul Otopeni
Cum această investiţie nu are finanţare europeană, iar indicatorii tehnico – economici sunt aprobaţi la nivelul anului 2016, pentru valorile de atunci, fără a fi actualizaţi și a include, astfel, explozia preţurilor la materialele de construcţii, apare o problemă majoră – preţurile la materialele de construcții au crescut enorm, salariile din construcții s-au majorat, inflația a ajuns la 18%.
Prin urmare, stimate domnule ministru, vă rog să îmi precizați din ce surse, în afară de bugetul țării și împrumutul de 320 de milioane de euro pe care România l-a luat, din 2010, de la Banca Japoniei veți acoperi diferențele de costuri, precum și cât va costa, în noile condiții, linia de metrou Gara de Nord – Aeroport Otopeni.
Nu există răspunsuri