Nagy Vasile – declarație de presă – Poliția Rutieră.

În declaraţia politică de miercuri, domnul deputat de Arad, Vasile Nagy, atrage atenţia asupra problemei cu care se confruntă românii în legătură cu siguranţa rutieră şi a deficienţelor privind infrastructura şi semnalizarea pe drumurile din România.

Poliţia Rutieră este o instituţie publică care are rolul de a se asigura că regulile de circulaţie rutieră sunt respectate. Pentru a preveni şi combate încălcarea normelor legislative privind traficul rutier, Poliţia Rutieră trebuie să organizeze şi să conducă acţiuni care să contribuie la creşterea siguranţei rutiere.

”Este foarte important să facem o distincţie între evaluarea impactului şi analiza costuri-beneficii, să utilizăm informaţiile legate de efectul aşteptat al unor anumite măsuri, să folosim instrumente de software cu ajutorul cărora să putem estima efectele tuturor tipurilor de măsuri asupra numărului de accidente şi asupra costurilor accidentelor. Analizele costuri-beneficii trebuie realizate înainte de punerea în aplicare a măsurilor de siguranţă specifice şi să fie folosite pentru a hotărî care măsuri trebuie puse în aplicare” – a afirmat domnul deputat Vasile Nagy.

Tot la nivel naţional, în urma verificărilor efectuate în teren de către poliţiştii rutieri, au fost identificate numeroase deficienţe de infrastructură şi semnalizare rutieră, precum lipsa unor indicatoare rutiere, indicatoare rutiere degradate, deformate, lipsa sau degradarea excesivă a marcajelor rutiere, deteriorări ale părţii carosabile (gropi, denivelări, etc), elemente de siguranţă ale drumului lipsă sau degradate (parapet de protecţie, de siguranţă etc), prezenţa unor obstacole, ori a vegetaţiei care s-a dezvoltat în zona drumului public, fiind obturată astfel vizibilitatea indicatoarelor, semnalizarea necorespunzătoare a unor intersecţii de drumuri, necorelarea semnalizării rutiere verticală cu cea orizontală.

”Sunt necesare mai multe măsuri care să vizeze semnalizarea rutieră, limitele de viteză şi formarea conducătorilor auto. Limitele de viteză trebuie să fie afişate în locuri vizibile şi să fie adaptate în funcţie de carosabil şi de tipul vehiculelor. De asemenea, pot fi utilizate dispozitive de limitare a vitezei – denivelare sau drum îngustat” – a punctat domnul deputat Vasile Nagy.

Aproximativ 40-50% din conducătorii auto nu respectă viteza recomandată, iar 10-20% dintre aceştia depăşesc limita de viteză cu mai mult de 10km/h. Viteza creşte riscul producerii unui accident rutier şi, de asemenea, probabilitatea provocării unor vătămări grave sau chiar a unui accident mortal.”Circulaţia pe şoselele din România a devenit o loterie în ce priveşte siguranţa. Pericolul în ce priveşte siguranţa familiei este mai mare pe porţiunile de autostradă decât pe drumurile naţionale” – a adăugat domnul deputat Vasile Nagy.

Peste jumătate din şoferi circulă cu o viteză de 150 de kilometri la oră sau peste, depăşind fără niciun stres limita legală. Depăşirile la mustaţă, apropierea periculoasă de maşinile din faţă şi flashurile sunt prezente mai tot timpul. Singura diferenţă dintre România şi statele din vestul Uniunii Europene, unde se circulă civilizat şi în siguranţă, e că la noi, deşi avem reguli, nimeni nu le respectă.

”Șoferii din Occident nu sunt cu mult mai responsabili, mai educaţi sau mai civilizaţi decât cei din România, dar diferenţa e făcută de amenzi, unele care se dau şi nu sunt deloc mici”- a punctat domnul deputat Vasile Nagy în încheiere.

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published.

MAI MULTE ARTICOLE

Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) solicită partidelor aflate la guvernare să renunțe la propunerea de creștere cu 60% a impozitului pe dividende și cu 80% a TVA-ului pentru industria HORECA, măsuri fiscale care ar afecta dramatic antreprenorii români. „În loc să procedeze la debirocratizare, la reducerea […]
Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) a strâns la nivel național, precum și din diaspora, peste 2 milioane de semnături pentru demiterea lui Klaus Iohannis din funcția de președinte al României. „Românii nu îl mai vor pe Klaus Iohannis. Această campanie s-a bucurat de o largă susținere […]
Către: Domnul Alexandru Rafila, Ministrul Sănătății Domnul Attila-Zoltán Cseke, Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației Adresată de către: Senator Adrian Costea Circumscripţia electorală: 23 Grupul Parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor (A.U.R.) Obiectul întrebării: Deficitul de medici de familie în România Data: 22 iunie 2022 Stimați Domni Miniștri, […]
Adresată: Domnului Barna TÁNCZOS, Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor De către:  Senator Dorinel Cosma Circumscripţia electorală: Grupul parlamentar: AUR Şedința Senatului din data de: 22.06.2022 Obiectul întrebării: Controalele la  societățile comerciale ce practică arderi ilegale de deșeuri Stimate domnule Ministru, Pe 14 aprilie au avut loc […]
 Adresată:  Domnului ministru Carol Eduard NOVAK, Ministrul Sporturilor De către:  Domnul Senator Sorin Cristian MATEESCU  Circumscripţia electorală nr.14 Constanța,  Grupul  Parlamentar  AUR – Senat  şi prezentată în şedinţa Plenului din 22.06.2022 Obiectul întrebării : situația în care fostului mare fotbalist  Stelian Carabaș  i s-a îngrădit dreptul […]
Adresată: Domnului Ministru al Transporturilor Și Infrastructurii, Sorin Mihai GRINDEANU De către: Senator Andrei BUSUIOC Circumscripția electorală: NR. 39, Vaslui Grupul parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor Obiectul întrebării: Probabilitatea dezvoltării unui drum de mare viteză pe ruta Tișița- Vama Albița. Data: 22.06.2022 Stimate domnule ministru, Sorin […]