Grădinaru Radu – interpelare către Ministrul Transporturilor și Infrastructurii – Starea precară a drumului Botoșani – Tg. Frumos

CĂTRE: Domnul Sorin Mihai Grindeanu

                      Ministru al Transporturilor

De la: Radu Vicențiu Grădinaru

Deputat ales în Circumscripția Nr. 7, Botoșani

          Obiectul interpelării:

          Starea precară a drumului Botoșani – Tg. Frumos

          Stimate Domnule Ministru,

          Drumul Botoşani-Târgu Frumos cu o lungime de aproximativ 71 de kilometri este şoseaua care leagă nordul extrem al României, respectiv judeţul Botoşani, de restul ţării şi, îndeosebi, de Capitală. După promisiuni electorale, au început efectiv lucrările la drumul Botoşani – Târgu Frumos, drum care s-a degradat constant timp de două decenii. Drumul pare însă un coşmar. La numai câteva luni de la turnarea primului strat de asfalt, şoseaua a cedat în mai multe locuri pe porţiunea Zăiceşti – Copălău, adică pe o distanţă de aproximativ zece kilometri. Lucrarea a cedat nu după ani, ci după câteva luni!

În vara anului 2022, la jumătatea termenului de finalizare, nici măcar nu erau obținute avizele necesare pentru toate lucrările. Mai mult decât atât, drumul era făcut în proporție de numai 26%. Lucrarea trebuie terminată pe data de 12 mai 2023, dar la cum arată şantierul după ce a trecut mai bine de jumătate din perioada prevăzută în contract, şansele de încadrare în cei doi ani par a fi poveşti.

Drumul Botoșani – Târgu Frumos este unul extrem de important pentru județul nostru, deoarece infrastructura precară contribuie deja, în defavoarea noastră, la buna funcționare economică și turistică a zonei. Fără o infrastructură adusă măcar la nivel optim, județul Botoșani va continua să fie subdezvoltat și izolat de restul țării.

Așadar, în numele botoșănenilor vă adresez următoarele întrebări:

  1. Ce măsuri pot fi luate pentru finalizarea proiectului de reabilitare la termen, cu condiția ca lucrările efectuate să fie calitative?
  2. Reprezentanții DRDP Iași susțin că traficul intens al mașinilor de mare tonaj sunt de vină pentru apariția fisurilor pe porțiunea Zăicești – Copălău (10 km). Dat fiind că pe distanța respectivă s-a turnat doar un strat de asfalt, de ce traficul nu a fost restricționat pentru mașinile de mare tonaj, dacă acestea nu ar trebui să circule pe un astfel de drum?
  3. De ce contractul a fost adjudecat prin licitație unor firme (respectiv Aqua Park și Mavgo Holding-Vahostav SK Tramenco SA) care și-au demonstrat deja incompetența prin reabilitarea celebrului pod de la Luțca, jud. Neamț?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

“A fost o zi lungă și foarte încărcată, pe care am petrecut-o printre fermierii din Ialomița. Din nefericire, nivelul pagubelor înregistrate aici în urma secetei prelungite din acest an este uluitor. Am vorbit cu fermieri care nu vor putea recolta niciun știulete de porumb de pe […]
De ani de zile ascultăm un refren diabolic: boala vacii nebune, gripa aviară,  pesta porcină, aberația covid. În urmă cu un an eram amenințați cu septicemia hemoragică la păstrăvi, o altă balivernă născocită de niște minți diabolice, a căror intenție este să ne lipsească complet de […]
Europarlamentarul Claudiu Târziu, liderul grupului AUR din Parlamentul European și Președintele Consiliului Național de Conducere al Alianței pentru Unirea Românilor vizitează în cursul acestei săptămâni mai multe județe din sudul țării afectate de seceta severă din acest an și de pesta micilor rumegătoare. Scopul turneului este […]
Claudiu Târziu, liderul europarlamentarilor AUR și președintele Consiliului Național de Conducere al partidului, a lansat un manifest pentru salvarea sistemului de educație din România. În prima zi a noului an școlar, eurodeputatul Claudiu Târziu solicită Ministerului Educației elaborarea unei strategii de combatere a analfabetismului la nivel […]
”Economia României, sub conducerea tandemului format din Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă, traversează una dintre cele mai dificile perioade din ultimii ani. Datele economice recente reflectă o serie de provocări majore, cu perspective îngrijorătoare pentru evoluția viitoare. În al doilea trimestru al anului 2024, economia românească […]
Astăzi, în jur de 3 milioane de elevi au început școala, dintre care 180.000 de elevi au început clasa Pregătitoare, fiecare dintre aceștia având propriile vise și aspirații privind viitorul lor de oameni mari, năzuințe pe care statul român ar fi trebuit să le susțină cu […]