Grădinaru Radu – interpelare către Ministrul Transporturilor și Infrastructurii – Starea precară a drumului Botoșani – Tg. Frumos

CĂTRE: Domnul Sorin Mihai Grindeanu

                      Ministru al Transporturilor

De la: Radu Vicențiu Grădinaru

Deputat ales în Circumscripția Nr. 7, Botoșani

          Obiectul interpelării:

          Starea precară a drumului Botoșani – Tg. Frumos

          Stimate Domnule Ministru,

          Drumul Botoşani-Târgu Frumos cu o lungime de aproximativ 71 de kilometri este şoseaua care leagă nordul extrem al României, respectiv judeţul Botoşani, de restul ţării şi, îndeosebi, de Capitală. După promisiuni electorale, au început efectiv lucrările la drumul Botoşani – Târgu Frumos, drum care s-a degradat constant timp de două decenii. Drumul pare însă un coşmar. La numai câteva luni de la turnarea primului strat de asfalt, şoseaua a cedat în mai multe locuri pe porţiunea Zăiceşti – Copălău, adică pe o distanţă de aproximativ zece kilometri. Lucrarea a cedat nu după ani, ci după câteva luni!

În vara anului 2022, la jumătatea termenului de finalizare, nici măcar nu erau obținute avizele necesare pentru toate lucrările. Mai mult decât atât, drumul era făcut în proporție de numai 26%. Lucrarea trebuie terminată pe data de 12 mai 2023, dar la cum arată şantierul după ce a trecut mai bine de jumătate din perioada prevăzută în contract, şansele de încadrare în cei doi ani par a fi poveşti.

Drumul Botoșani – Târgu Frumos este unul extrem de important pentru județul nostru, deoarece infrastructura precară contribuie deja, în defavoarea noastră, la buna funcționare economică și turistică a zonei. Fără o infrastructură adusă măcar la nivel optim, județul Botoșani va continua să fie subdezvoltat și izolat de restul țării.

Așadar, în numele botoșănenilor vă adresez următoarele întrebări:

  1. Ce măsuri pot fi luate pentru finalizarea proiectului de reabilitare la termen, cu condiția ca lucrările efectuate să fie calitative?
  2. Reprezentanții DRDP Iași susțin că traficul intens al mașinilor de mare tonaj sunt de vină pentru apariția fisurilor pe porțiunea Zăicești – Copălău (10 km). Dat fiind că pe distanța respectivă s-a turnat doar un strat de asfalt, de ce traficul nu a fost restricționat pentru mașinile de mare tonaj, dacă acestea nu ar trebui să circule pe un astfel de drum?
  3. De ce contractul a fost adjudecat prin licitație unor firme (respectiv Aqua Park și Mavgo Holding-Vahostav SK Tramenco SA) care și-au demonstrat deja incompetența prin reabilitarea celebrului pod de la Luțca, jud. Neamț?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

AUR propune măsuri de sprijin pentru antreprenorii Români Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) a depus un proiect de lege care prevede că, în cazul construcțiilor cu destinație de producție sau depozitare, contribuabilul poate opta pentru metoda de amortizare accelerată pentru o valoare maximă de 1.000.000 lei […]
Nici săptămâna aceasta persoanele chemate la audieri în cadrul Comisiei de anchetă privind achizițiile din timpul pandemiei nu au dat curs invitațiilor transmise. Primele 7 puncte de pe ordinea de zi a comisiei au fost:  1) audierea domnului Alexandru Rafila, ministrul sănătății, 2) audierea domnului Victor […]
AUR
Federația Maghiară de Fotbal a reușit să iasă din anonimat printr-o știre mincinoasă publicată pe siteul oficial al forului. Într-un articol infirmat chiar de UEFA, oficialii maghiari pretindeau că federația europeană și-ar fi dat acceptul pentru utilizarea materialelor cu harta Ungariei mari pe stadioane.    La mai […]
Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) a organizat marți, 21 martie, la Parlament, dezbaterea cu tema „Legile educației – de la intenție la realitate”. La evenimentul organizat de AUR au luat parte specialiști în domeniul educației, reprezentanți ai sindicatelor, ai Patriarhiei Române, cadre didactice, studenți, reprezentanți ai […]
AUR
Alianța pentru Unirea Românilor organizează în data de 21 martie 2023 de la ora 12:00, în sala Grupului AUR de la Camera Deputaților, o dezbatere cu tema: Legile educației – de la intenție la realitate. Comisia națională de specialitate din cadrul partidului organizează dezbaterea „Legile educației […]
Claudiu Târziu, preşedintele Consiliului Naţional de Conducere al AUR și președintele Comisiei pentru românii de pretutindeni a Senatului României, a avut o întâlnire cu E.S. Ambasadorul Brândușa Predescu și echipa misiunii diplomatice a României la Sofia. Printre temele abordate s-a aflat situația culturală dificilă a comunității […]