Focșa Dumitru-Viorel – declarație de presă – România Educată, un eşec previzibil.

Domnul deputat AUR, Dumitru Viorel Focşa, atrage atenţia că au trecut 8 ani de când a fost lansat proiectul „România Educată” şi 200.000 de copii per generaţie au trecut prin şcoală. Rezultatele, din păcate, au fost văzute de toţi: viitorul ţării a fost sabotat.De la instalarea noului ministru al educaţiei, doamna Ligia Deca, o linişte care nu prevesteşte nimic bun este tot ce ni s-a transmis din instituţia care trebuia să se ocupe, în mod direct, alături de preşedintele României, de realizarea şi implementarea proiectului ”România Educată”.

Până acum, însă, singurul fapt prin care s-a făcut remarcată doamna ministru a fost gestul prin care le ia apărarea plagiatorilor, invocând decizii ale CCR, care nu mai sunt obligatorii dacă încalcă legislaţia UE!Pe scurt, joi, 10 noiembrie, doamna ministru a ajuns neanunţată la şedinţa Consilului General al CNATDCU, însoţită de secretarul de stat din minister, domnul Gigel Paraschiv. Potrivit preşedintelui interimar al CNATDCU, Mircea Dumitru, Ligia Deca a spus în şedinţă că instituţia nu poate analiza tezele de doctorat mai vechi de un an, care au intrat în circuitul civil şi au produs efecte pentru ca aşa prevede decizia CCR. Și, gata, hop, domnul ministru Bode, spre exemplu, poate dormi liniştit, în continuare, pe bancheta din spate a automobilului: chiar dacă se vede de pe Lună plagiatul domniei sale, conform directivei doamnei ministru Deca, pur şi simplu, hoţia nu se pune! Nu contează că nu poate veni un ministru să decidă ce are voie şi ce nu are voie să facă o instituţie care respectă un cadru legal, importantă e directiva de partid! Pentru că, probabil, aşa ar trebui să funcţioneze şi ”România Educată” în viziunea acestor politruci!De-a lungul celor 33 de ani pe la Ministerul Educaţiei s-au perindat 23 de miniştri, fără a-i mai pune la socoteală şi pe cei interimari, nume sonore, multe sinonime cu incompetenţa totală, dacă ar fi să amintim personaje precum Liviu Pop, Rovana Plumb sau chiar Monica Anisie, ministrul care a refuzat alocarea a 6% din PIB pentru învăţământ, pe motiv că instituţia pe care o conduce n-are ce face cu banii.

În plus, din cele 42 de funcţii de inspector şcolar general din România, 38 sunt deţinute, acum, de membri ai partidelor! Revenind la proiectul prin care preşedintele ţării a reuşit să înşele încrederea a milioane de români, în raportului final al României Educate, se regăseşte o colecţie de 24 de fotografii cu preşedintele Klaus Iohannis. Nicio soluţie, niciun grafic sau diagramă, ci doar un singur tabel la final, cu rol explicativ de glosar şi trei scheme – structura propusă a sistemului de învăţământ, ierarhia instituţiilor din sistem şi bugetarea şcolilor, toate acestea fiind o “viziune asupra educaţiei României în anul 2030”. Evident, în fotografii, apărea, premonitoriu, şi doamna Ligia Deca…Au trecut, deja, 8 ani de când a fost lansat proiectul şi 200.000 de copii per generaţie, adică 1,4 milioane de copii au trecut prin şcoală. Rezultatele, din păcate, le-am văzut cu toţii: viitorul ţării a fost, practic, sabotat, iar dacă adăugăm şi faptul că Proiectul “România educată” din PNRR a pierdut un miliard de euro, adică un sfert din totalul fondurilor pentru educaţie, cele mai mari tăieri fiind la învăţământul profesional, la laboratoarele de ştiinţe şi la universităţi, adică tocmai din locurile care puteau aduce plus valoare, ne putem da seama, cu uşurinţă, de situaţia în care ne aflăm. Şi tot ceea ce a putut face actuala guvernare a fost să extindă, până în 2023, orizontul de aşteptare pentru noua legislaţie care să pună în aplicare Programul “România Educată”!

Reamintesc faptul că Spiru Haret a reuşit să construiască, în 12 ani, 2.000 de şcoli, multe dintre ele funcţionale şi astăzi, dar şi că nici în perioada de dinainte de cel de-al Doilea Război Mondial nu s-au pierdut atât de multe talente, cât s-au pierdut în România de după 1990!

Și, între timp, ca un epilog de proastă calitate, doamna ministru atât este de pătrunsă de ”valorile” neomarxiste şi globaliste, încât militează chiar pentru desfiinţarea propriei universităţi, Universitatea Maritimă din Constanţa.

Vă asigur că, din 2024, una dintre priorităţile AUR va fi redresarea sistemului educaţional românesc, prin adaptarea lui la realitatea contemporană, nu la cea de partid, prin depolitizarea lui şi numirea oamenilor cu adevărat competenţi în funcţiile care să permită refacerea a ceea ce s-a distrus în aceşti ultimi 33 de ani!

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

“A fost o zi lungă și foarte încărcată, pe care am petrecut-o printre fermierii din Ialomița. Din nefericire, nivelul pagubelor înregistrate aici în urma secetei prelungite din acest an este uluitor. Am vorbit cu fermieri care nu vor putea recolta niciun știulete de porumb de pe […]
De ani de zile ascultăm un refren diabolic: boala vacii nebune, gripa aviară,  pesta porcină, aberația covid. În urmă cu un an eram amenințați cu septicemia hemoragică la păstrăvi, o altă balivernă născocită de niște minți diabolice, a căror intenție este să ne lipsească complet de […]
Europarlamentarul Claudiu Târziu, liderul grupului AUR din Parlamentul European și Președintele Consiliului Național de Conducere al Alianței pentru Unirea Românilor vizitează în cursul acestei săptămâni mai multe județe din sudul țării afectate de seceta severă din acest an și de pesta micilor rumegătoare. Scopul turneului este […]
Claudiu Târziu, liderul europarlamentarilor AUR și președintele Consiliului Național de Conducere al partidului, a lansat un manifest pentru salvarea sistemului de educație din România. În prima zi a noului an școlar, eurodeputatul Claudiu Târziu solicită Ministerului Educației elaborarea unei strategii de combatere a analfabetismului la nivel […]
”Economia României, sub conducerea tandemului format din Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă, traversează una dintre cele mai dificile perioade din ultimii ani. Datele economice recente reflectă o serie de provocări majore, cu perspective îngrijorătoare pentru evoluția viitoare. În al doilea trimestru al anului 2024, economia românească […]
Astăzi, în jur de 3 milioane de elevi au început școala, dintre care 180.000 de elevi au început clasa Pregătitoare, fiecare dintre aceștia având propriile vise și aspirații privind viitorul lor de oameni mari, năzuințe pe care statul român ar fi trebuit să le susțină cu […]