Adresată: Domnul Sorin Mihai GRINDEANU, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii
De către Domnul senator: Dorinel COSMA
Circumscripția electorală: Nr. 7, Botoșani
Grupul Parlamentar: A.U.R.
Ședința Senatului din data de: 29.06.2022
Obiectul întrebării – Situația podului peste Siret între localitățile Vârfu Câmpului și Zvoriștea
Zeci de șoferii își pun zilnic viața în pericol traversând podul peste Siret, care leagă comunele Vârfu Câmpului (județul Botoșani) și Zvoriștea (județul Suceava). Podul este una dintre cele mai circulate artere care leagă județele Botoșani și Suceava, fiind ce mai scurtă variantă peste Siret. Podul a fost construit în 1933, acoperit cu piatră cubică și întărit cu structuri metalice pe laterale, având o lungie de 200 de metri.
Construcția este într-o stare de degradre avansată: structuri metalice ruginite, găuri în carosabil și e foarte uzat. Nu a fost reabilitat sau consolidat, ci doar peticit din când în când – informează reprezentații CNAIR. Ca măsură preventivă, autoritățile au stabilit că automobilele pot circula cu cel mult 30 km la oră; traversarea camioanelor de peste 7,5 de tone e interzisă, deci acestea sunt nevoite să ocoliească 70 Km. Scenariul dezastrului de la Luțca, cu urmări tragice, s-ar putea repeta oricând, iar victimele ar putea fi mult mai numeroase din cauza numărul mare de autovehicule ce trec peste acest pod.
CNAIR a comunicat că „Expertul tehnic a recomandat, ca soluții de intervenție, construirea unui pod nou care să respecte toate cerințele tehnice în vigoare”, însă lucrările nu au încept nici până astăzi. Vă adresez rugămintea să aveți în vedere alocarea urgentă de fonduri pentru deblocarea situației, respectiv pentru începerea lucrărilor în regim de urgență.
În acest context, vă adresez rugămintea de a-mi răspunde punctual la următoarea întrebare:
- Având expertiza făcută de experții din CNAIR, din care reiese starea de degradare avansată și pericolul unei prăbușiri a podului, de ce proiectarea și executarea nu sunt conforme cu art.8 din OUG nr.55 privind reorganizarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România – S.A. și înființarea Companiei Naționale de Investiții Rutiere – S.A., precum și modificarea și completarea unor acte normative?
- Care va fi sursa de finanțare pentru construirea noului pod?
- Când estimați că vor începe și se vor finaliza lucrările la noul pod vor fi?
Nu există răspunsuri