Dorinel Cosma – Întrebare parlamentară – Situația podului peste Siret între localitățile Vârfu Câmpului și Zvoriștea

Adresată: Domnul Sorin Mihai GRINDEANU, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii

De către Domnul senator: Dorinel COSMA

Circumscripția electorală: Nr. 7, Botoșani

Grupul Parlamentar: A.U.R.

Ședința Senatului din data de: 29.06.2022

Obiectul întrebării – Situația podului peste Siret între localitățile Vârfu Câmpului și Zvoriștea

Zeci de șoferii își pun zilnic viața în pericol traversând podul peste Siret, care leagă comunele Vârfu Câmpului (județul Botoșani) și Zvoriștea (județul Suceava). Podul este una dintre cele mai circulate artere care leagă județele Botoșani și Suceava, fiind ce mai scurtă variantă peste Siret. Podul a fost construit în 1933, acoperit cu piatră cubică și întărit cu structuri metalice pe laterale, având o lungie de 200 de metri.

Construcția este într-o stare de degradre avansată: structuri metalice ruginite, găuri în carosabil și e foarte uzat. Nu a fost reabilitat sau consolidat, ci doar peticit din când în când –  informează reprezentații CNAIR. Ca măsură preventivă, autoritățile au stabilit că automobilele pot circula cu cel mult 30 km la oră; traversarea camioanelor de peste 7,5 de tone e interzisă, deci acestea sunt nevoite să ocoliească 70 Km. Scenariul dezastrului de la Luțca, cu urmări tragice, s-ar putea repeta oricând, iar victimele ar putea fi mult mai numeroase din cauza numărul mare de autovehicule ce trec peste acest pod.

CNAIR a comunicat  că „Expertul tehnic a recomandat, ca soluții de intervenție, construirea unui pod nou care să respecte toate cerințele tehnice în vigoare”, însă lucrările nu au încept nici până astăzi. Vă adresez rugămintea să aveți în vedere alocarea urgentă de fonduri pentru deblocarea situației, respectiv pentru începerea lucrărilor în regim de urgență.

În acest context, vă adresez rugămintea de a-mi răspunde punctual la următoarea întrebare:

  1. Având expertiza făcută de experții din CNAIR, din care reiese starea de degradare avansată și pericolul unei prăbușiri a podului, de ce proiectarea și executarea nu sunt conforme cu art.8 din OUG nr.55 privind reorganizarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România – S.A. și înființarea Companiei Naționale de Investiții Rutiere – S.A., precum și modificarea și completarea unor acte normative?
  • Care va fi sursa de finanțare pentru construirea noului pod?
  • Când estimați că vor începe și se vor finaliza lucrările la noul pod vor fi?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Deputatul AUR, Dan Tanasă, a criticat declarațiile pe care președintele UDMR, Kelemen Hunor, le-a făcut în Statele Unite ale Americii, subliniind că, în vreme ce românii celebrau Ziua Națională, liderul UDMR arunca din nou cu venin și noroi în statul român. „Zilele trecute, în timp ce […]
Președintele AUR, George Simion, a atras atenția că actualul Guvern PSD – PNL nu reușește să aibă grijă de copiii României. Acesta a precizat că Programul „Cornul și Laptele” nu funcționează în mare majoritate din județele țării din cauză că nu sunt bani. De asemenea, pentru […]
Președintele Consiliului Național de Conducere al AUR, senatorul Claudiu Târziu, a anunțat în cadrul unei conferințe de presă că în această săptămână, la Senat, au fost respinse de către PSD-PNL-UDMR, împreună cu USR, două proiecte de legi extrem de importante pentru români. „Am avut 2 proiecte […]
Președintele AUR, George Simion, a anunțat în cadrul unei conferințe de presă că AUR va solicita extinderea cercetării penale pentru achizițiile din timpul pandemiei și la Raed Arafat și la Adrian Streinu Cercel, cel care, în timpul unei emisiuni televizate, s-a denunțat cu privire la sponsorizările […]
Mă prevalez de această oportunitate pentru a trage un semnal de alarmă în privința restricțiilor traficului autovehiculelor de mare tonaj (TIR), deoarece acestea nu exista sau  sunt nu respectate și încălcate tot mai des. Țara noastră înregistrează, din nou un record negativ. Accidentele rutiere înregistrate în […]
ROMÂNIA, ȚARA ASISTAȚILOR SOCIAL Țara noastră ocupă locul al doilea în Europa la numărul de persoane inactive în câmpul muncii. Dintre acestea, aproape un milion și jumătate ar putea să-și găsească de muncă, dar, pur și simplu, nu vor! Ori, după cum spun unii sociologi, ar […]