Dorinel Cosma – Întrebare parlamentară – Situația podului peste Siret între localitățile Vârfu Câmpului și Zvoriștea

Adresată: Domnul Sorin Mihai GRINDEANU, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii

De către Domnul senator: Dorinel COSMA

Circumscripția electorală: Nr. 7, Botoșani

Grupul Parlamentar: A.U.R.

Ședința Senatului din data de: 29.06.2022

Obiectul întrebării – Situația podului peste Siret între localitățile Vârfu Câmpului și Zvoriștea

Zeci de șoferii își pun zilnic viața în pericol traversând podul peste Siret, care leagă comunele Vârfu Câmpului (județul Botoșani) și Zvoriștea (județul Suceava). Podul este una dintre cele mai circulate artere care leagă județele Botoșani și Suceava, fiind ce mai scurtă variantă peste Siret. Podul a fost construit în 1933, acoperit cu piatră cubică și întărit cu structuri metalice pe laterale, având o lungie de 200 de metri.

Construcția este într-o stare de degradre avansată: structuri metalice ruginite, găuri în carosabil și e foarte uzat. Nu a fost reabilitat sau consolidat, ci doar peticit din când în când –  informează reprezentații CNAIR. Ca măsură preventivă, autoritățile au stabilit că automobilele pot circula cu cel mult 30 km la oră; traversarea camioanelor de peste 7,5 de tone e interzisă, deci acestea sunt nevoite să ocoliească 70 Km. Scenariul dezastrului de la Luțca, cu urmări tragice, s-ar putea repeta oricând, iar victimele ar putea fi mult mai numeroase din cauza numărul mare de autovehicule ce trec peste acest pod.

CNAIR a comunicat  că „Expertul tehnic a recomandat, ca soluții de intervenție, construirea unui pod nou care să respecte toate cerințele tehnice în vigoare”, însă lucrările nu au încept nici până astăzi. Vă adresez rugămintea să aveți în vedere alocarea urgentă de fonduri pentru deblocarea situației, respectiv pentru începerea lucrărilor în regim de urgență.

În acest context, vă adresez rugămintea de a-mi răspunde punctual la următoarea întrebare:

  1. Având expertiza făcută de experții din CNAIR, din care reiese starea de degradare avansată și pericolul unei prăbușiri a podului, de ce proiectarea și executarea nu sunt conforme cu art.8 din OUG nr.55 privind reorganizarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România – S.A. și înființarea Companiei Naționale de Investiții Rutiere – S.A., precum și modificarea și completarea unor acte normative?
  • Care va fi sursa de finanțare pentru construirea noului pod?
  • Când estimați că vor începe și se vor finaliza lucrările la noul pod vor fi?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Basarabia e Romania
Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) solicită guvernelor de la București și Chișinău inițierea imediată de consultări bilaterale, precum și cu partenerii politici europeni și euro-atlantici, pentru stabilirea etapelor și măsurilor concrete în vederea reunificării statului și a națiunii române. Congresul național al Alianței pentru Unirea Românilor […]
AUR
Congresul Național AUR, reunit la Alba Iulia, a aprobat vineri, 2 decembrie, strategia de promovare politică a partidului pentru anul 2023. Cele mai importante acțiuni anunțate pentru anul următor sunt construirea unui spital mobil și realizarea unei Caravane de promovare a programului politic, ce se va […]
Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) solicită ministrului Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu, să obțină un calendar clar privind eliminarea vizelor SUA pentru cetățenii români, în urma întrevederii cu secretarul de stat american Antony Blinken, programată să aibă loc marți. Acest subiect nu mai trebuie să fie tergiversat […]
Expertul în energie Dian Popescu a prezentat, în cadrul unei conferințe organizate de AUR la Palatul Parlamentului având ca temă: ˝Cartea Neagră a guvernării Ciucă. Comemorarea unui an de la instalarea guvernului PNL-PSD-UDMR˝, semnificația vizitei delegației OMV Petrom la Palatul Cotroceni. „OMV are 850 MW putere […]
Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) atrage atenția că decizia Guvernului Ciucă privind majorarea salariului minim brut nu rezolvă problema sistemică, ci doar întreține o masă de manevră în cheie electorală. Soluția corectă ce oferă predictibilitate și stabilitate este cea propusă de AUR, ca venitul minim garantat […]
Adresată:  Domnului PETRE DAEA, Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale De către domnul senator:  Dorinel COSMA Circumscripția electorală: Nr. 7, Botoșani Data: 17.11.2022 Obiectul întrebării: Reiterearea întrebării parlamentare nr. 1559/a din  14.9.2022  privind situația reală a sistemului de irigații din județul Botoșani Stimate domnule Domnule Ministru, Având […]