Andrei Busuioc – Întrebare parlamentară – Revenire la răspunsul nr. SG 6409 din 21.12.2023  furnizat de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii întrebării parlamentare nr. 2797/a din  7.11.2023 având ca obiect Calitatea îndoielnică a separatoarelor de sens din beton şi pericolul privind siguranţa şoferilor şi cea a pasagerilor

Adresată: Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Ministrului Transporturilor și Infrastructurii SORIN MIHAI GRINDEANU

De către: Senator Andrei BUSUIOC 

Circumscripția electorală: nr. 39, Vaslui

Grupul parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor

Data: 26/03/2024

Obiectul întrebării: Revenire la răspunsul nr. SG 6409 din 21.12.2023  furnizat de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii întrebării parlamentare nr. 2797/a din  7.11.2023 având ca obiect Calitatea îndoielnică a separatoarelor de sens din beton şi pericolul privind siguranţa şoferilor şi cea a pasagerilor

Stimate Domnule Ministru,

Ca urmare a răspunsului nr. SG 6409 din 21.12.2023  furnizat de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii întrebării parlamentare nr. 2797/a din 7.11.2023 având ca obiect Calitatea îndoielnică a separatoarelor de sens din beton şi pericolul privind siguranţa şoferilor şi cea a pasagerilor, doresc să vă mulțumesc pentru informațiile furnizate și să vă aduc la cunoștință faptul că Ministerul Transporturilor și Infrastructurii nu a clarificat totalitatea chestiunilor evidențiate în cadrul întrebării parlamentare  nr. 2797/a din  7.11.2023.

Reiterând cele menționate în cadrul întrebării  nr. 2797/a din  7.11.2023, cu scopul de a evidenția gravitatea și seriozitatea evenimentelor ce pot fi declanșate ca urmare a desprinderii de fragmente de beton din cadrul separatoarelor de sens, fragmentele de beton desprinse fie sunt proiectate la nivelul parbrizului autoturismului de către autoturismele aflate în fața acestuia, fie impun șoferilor să le evite, fapt ce poate implica coliziunea cu un alt autoturism. Calitatea îndoielnică a acestor separatoare de sens implică un pericol iminent asupra șoferilor și asupra pasagerilor, impunând, astfel, o soluționare urgentă a problemei.

Această problematică impune desfășurarea unei analize riguroase și exigente asupra calității separatoarelor de sens din beton amplasate la nivel național, fiind necesară eliminarea ori remedierea deficiențelor ce pot periclita viața șoferilor și pe cea a pasagerilor. Producerea unui accident rutier ca urmare a desprinderii de fragmente de beton reprezintă mai mult decât o probabilitate, iar pierderea de vieți omenești ori expunerea acestora unui astfel de risc este inadmisibilă pentru cetățeni. În astfel de situații, siguranța participanților la trafic este afectată și expusă unui pericol continuu, obligând la susținerea de verificări și implementarea de măsuri în regim de urgență.

Așadar, ținând seama de cele subliniate precedent, însă fiind evidențiată gravitatea și seriozitatea evenimentelor ce pot fi declanșate ca urmare a desprinderii de fragmente de beton din cadrul separatoarelor de sens, vă solicităm respectuos să ne comunicați răspunsul punctual pentru următoarele întrebări adresate în cadrul întrebării nr. 2797/a din  7.11.2023:

  1. Câte lucrări de montare a separatoarelor de sens din beton sunt (în prezent) pe tot teritoriul României și care sunt porțiunile de drum (deja existente) unde sunt folosite separatoare de sens din beton fabricate de același producător responsabil pentru fabricarea celor amplasate pe centura orașului Ploiești, în direcția DN1 Comarnic?
  • Aveți posibilitatea de a delega personal (propriu și în regim de urgență) care să verifice starea separatoarelor de sens din beton și să includă în cadrul unui raport situația privind calitatea acestora, de pe tot teritoriul României?

De asemenea, vă solicităm respectuos să ne comunicați răspunsul pentru următoarele întrebări adiționale:

  • Referitor la întrebarea nr. 2 din cadrul documentului de față, „Aveți posibilitatea de a delega personal (propriu și în regim de urgență) care să verifice starea separatoarelor de sens din beton și să includă în cadrul unui raport situația privind calitatea acestora, de pe tot teritoriul României?”, delegarea de personal cu scopul de a verifica starea separatoarelor de sens din beton la nivel național necesită a fi urmată și de eliminarea ori remedierea urgentă a deficiențelor ce pot periclita viața participanților la trafic. Acolo unde sunt constatate deficiențe la nivelul separatoarelor de sens din beton de către personalul abilitat, cu ce promptitudine puteți interveni pentru a soluționa aceste deficiențe?
  • Referitor la întrebarea nr. 2 din cadrul documentului de față, „Aveți posibilitatea de a delega personal (propriu și în regim de urgență) care să verifice starea separatoarelor de sens din beton și să includă în cadrul unui raport situația privind calitatea acestora, de pe tot teritoriul României?”, în ce măsură poate fi afișat public cetățenilor acest raport ce include situația privind calitatea separatoarelor de sens din beton la nivel național, astfel încât, până la remedierea deficiențelor, participanții la trafic să acorde o atenție sporită pericolelor menționate?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Jocul de „adio, dar rămân cu tine” al lui Nicolae Ciucă nu convinge pe nimeni. PSD și PNL își continuă blatul în spatele ușilor închise. Dacă Nicolae Ciucă și PNL sunt cu adevărat revoltați de decizia Curții Constituționale, de ceea ce se întâmplă cu drepturile românilor, […]
“În prag de alegeri, Nicolae Ciucă și Marcel Ciolacu mimează un divorț penibil, un gest disperat prin care nu vor decât să își păcălească electoratul pentru a fi votați din nou. Iar istoria se repetă! Ne amintim cum în 2020, aceiași liberali, în frunte cu tătucul […]
Petrișor Peiu, propunerea AUR pentru Ministerul Economiei Naționale, explică de ce nu ar fi bine ca MVM să cumpere E.ON România și prezintă soluția prin care această compania să rămână a românilor. ”Zilele acestea, întreaga Românie este înspăimântată de următoarea știre. Compania maghiară MVM ar urma […]
Președintele AUR, George Simion, a prezentat sâmbătă, 5 octombrie, în județul Vaslui, planul de măsuri pentru domeniul agricol. Evenimentul a avut loc la ferma pomicolă și vegetală „Agro Oliver Trans” din comuna Poienești. George Simion a spus că AUR este 100% alături de agricultorii români care […]
Europarlamentarul Claudiu Târziu, președintele Consiliului Național de Conducere al AUR, atrage atenția asupra faptului că România plătește prețuri de 4-5 ori mai mari pentru energia electrică importată din vestul Europei. ”Motivul este șocant: Austria și Slovacia NU au capacitate de interconectare cu statele din Est! Cine […]
Petrișor Peiu, propunerea AUR pentru Ministerul Economiei Naționale, atrage atenția asupra celor 100 de miliarde de euro, din fonduri europene, promise de către guvernarea PNL-USR și apoi de cea PNL-PSD. ”Ei bine, cele 100 de miliarde erau de fapt aproape 85 de miliarde, din care peste […]