Adresată: Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Directorului General Pistol Cristian, Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași, Directorului General Regional Laicu Ovidiu-Mugurel
De către: Senator Andrei BUSUIOC
Circumscripția electorală: nr. 39, Vaslui
Grupul parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor
Data: 28/11/2023
Obiectul întrebării: Restricționarea totală a traficului rutier pe DN 24 – tronsonul Crasna-Bârlad, DN 24B – tronsonul Huși-Albița, DN 11A – Bârlad-Ivești și DN 26 – Murgeni-Galați, ca urmare a condițiilor meteorologice de ninsori şi viscol
Stimați domni,
Ca urmare a faptului că „la nivelul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Vaslui s-a luat decizia restricţionării totale a traficului rutier pe DN 24 – tronsonul Crasna – Bârlad, DN 24B – tronsonul Huşi – Albiţa, DN 11A – Bârlad – Iveşti şi DN 26 – Murgeni – Galaţi”, ținându-se seama de „intensitatea viscolului, vizibilitatea redusă şi evenimentele rutiere”, dorim să vă aducem la cunoștință nemulțumirea participanților la trafic cu privire la măsurile întreprinse de către autoritățile competente în a asigura, într-o manieră cât mai eficientă și promptă, condițiile necesare circulației tuturor autovehiculelor.
Deși condițiile meteorologice pot fi caracterizate ca fiind imprevizibile și incontrolabile, ne aflăm în fața anotimpului de iarnă. Acest fapt denotă importanța autorităților competente în a fi pregătite atât în ceea ce privește mobilizarea resurselor umane necesare cu scopul asigurării eficiente a condițiilor adecvate circulației tuturor autovehiculelor, cât și în ceea ce privința necesarului de utilajele de intervenție. Așadar, participanții la trafic au reclamat faptul că gestionarea operațiunilor de deszăpezire în cadrul rutelor amintite precedent s-ar fi putut realiza într-o manieră mai eficientă, cea remarcată implicând timpi ridicați de așteptare pentru șoferi sau imposibilitatea de a ajunge la destinațiile stabilite.
Având în vedere cele menționate anterior, vă rugăm să ne comunicați răspunsul la următoarele întrebări:
- Ținând seama de dificultățile întâmpinate de către participanții la trafic în cadrul sectoarelor de drum menționate, timpii ridicați de așteptare și imposibilitatea șoferilor de a ajunge la destinațiile stabilite, cu precădere pe sectoarele de drum spre trecerea de frontieră, cum intenționează autoritățile competente să eficientizeze operațiunilor de deszăpezire în viitor?
- Intenționează Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere/Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași să amplaseze parazăpezi pe sectoarele de drum unde a fost restricționat total traficul rutier ca urmare a intensității viscolului, cu scopul diminuării posibilității restricționării traficului rutier pe viitor?
- Dispune Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași de suficiente resurse umane și materiale pentru a gestiona corespunzător deszăpezirea drumurilor în această iarnă?
Nu există răspunsuri