Domnul deputat Mihail Albişteanu a atras atenţia asupra efectelor negative pe care le-ar putea avea schimbările dorite de către ministrul Educaţiei, devansarea începerii anului şcolar şi o structurare a acestuia în 5 module, separate de vacanţe scurte.
Ultimii doi ani de pandemie au lăsat o amprentă grea asupra tuturor cetăţenilor şi, dacă întreruperea cursurilor ar putea afecta concentrarea elevilor, bulversaţi deja de învăţământul online, devansarea începerii anului şcolar cu siguranţă ar putea conduce către consecinţe economice nedorite în domeniul Horeca.”Din 1990 încoace, învăţământul românesc a fost supus permanent unor şocuri de aşa-zisă reformă, fiecare nou ministru al Educaţiei încercând, aproape invariabil, să-şi aducă contribuţia la această acţiune de „abramburire”, termen derivat din porecla dată unui fost ministru al Educaţiei, o doamnă de la PSD, care şi-a făcut un titlu de glorie din bulversarea sistemului de învăţământ românesc. Nu a fost nici prima şi, după cum se vede, nici ultima, căci, iată, actualul ministru al Educaţiei, domnul Sorin Câmpeanu, dorind să-şi lase numele în eternitate, a venit cu propriile sale modificări. Domnia sa consideră că problemele grave ale sistemului de educaţie românesc se pot rezolva prin abordarea a două aspecte: structura anului şcolar şi metoda de evaluare.”– a declarat domnul deputat Mihai Albişteanu.
Domnul Albişteanu a afirmat că, prin astfel de măsuri, se vor deteriora şi aspecte care încă mai funcţionează în învăţământul românesc întrucât renunţarea la semestre conduce şi la modificarea sistemului de evaluare prin înlocuirea tezelor semestriale cu teste evaluative la începutul şi la sfârşitul anului şcolar.
Ce să facă elevii în timpul vacanţei de vară? Să se pregătească pentru primul test? Exista şi până acum testul iniţial, însă acesta nu figura ca notă în catalog, fiind doar o metodă prin care profesorul putea determina nivelul de cunoştinţe al elevului, putând lua apoi măsurile care se impuneau pentru consolidarea cunoştinţelor deja dobândite. Iar, în lipsa evaluării periodice în timpul anului şcolar, ce rezultate credeţi că pot să arate testele de la sfârşit de an? Faptul că aceste două teste vor fi corectate de alţi profesori decât cei de la clasă nu reprezintă o modalitate de subminare a autorităţii profesorului de la clasă, considerându-se că acesta nu este capabil să evalueze obiectiv elevii cărora le-a predat un an de zile?– a accentuat deputatul AUR de Iaşi.Domnul deputat Albişteanu a ţinut şă atragă atenţia şi asupra problemelor din sistem care necesită cu adevărat măsuri reparatorii:
”V-aş putea sugera să vă gândiţi, de exemplu, la reducerea de la 300 la 100 a numărului minim necesar de elevi dintr-o şcoală din mediul rural pentru ca această şcoală să-şi păstreze personalitatea juridică. S-ar evita, astfel, situaţia de acum, când, în multe sate, şcolile au fost comasate pierzându-şi personalitatea juridică şi obligând părinţii să meargă kilometri întregi până la şcoala „de centru” pentru a obţine o adeverinţă sau pentru a duce o scutire medicală.”
Nu există răspunsuri