Ministerul Educației își bate joc de elevii olimpici
În calitate de cetățean și părinte preocupat de starea sistemului de învățământ din România, sunt profund revoltat de eșecul Ministerului Educației în ceea ce privește organizarea olimpiadelor școlare din acest an.
Mai mulți elevi români extraordinar de talentați au demonstrat, în anii precedenți, prin premiile pe care le-au obținut la olimpiadele internaționale, că pot face față cu succes provocărilor globale și că sunt pregătiți să devină lideri în orice domeniu. Îi felicit, le apreciez eforturile și dedicarea. În același timp, le sunt recunoscător pentru beneficiile de imagine pe care le-au adus României.
Tocmai de aceea, nu înțeleg cum e posibil ca Ministerul Educației să își bată joc de elevii olimpici.
După ce au fost suspendate vreme de doi ani, olimpiadele școlare din 2023 au două mari probleme care demonstrează lipsa de viziune a ultimilor miniștri ai Educației: pe de o parte, nu se organizează olimpiade la discipline la care participau anual mii de elevi, cum ar fi istorie, limba engleză, limba și literatura română; pe de altă parte, asistăm la suprapunerea în aceeași zi a olimpiadelor pentru mai multe discipline. Și o să vă dau doar un exemplu, în data de 11 martie sunt programate nu mai puțin de 11 probe de olimpiadă la faza pe Municipiul București.
Elevii și părinții acestora au fost de prea multe ori bulversați în ultimii ani de schimbările frecvente fără fond care au afectat profund sistemul românesc de educație. Dacă la eșecul organizării olimpiadelor școlare din acest an adăugăm închiderea școlilor în timpul pandemiei, politizarea continuă a sistemului educațional, subfinanțarea acestui sistem și apărarea plagiatului la scară largă, constatăm că ne îndreptăm, și în acest domeniu, spre un adevărat dezastru.
Cer ministrului Educației, Ligia Deca, să ia măsuri imediate pentru a remedia aceste probleme și pentru a oferi elevilor din România șansa de a se dezvolta și a de a excela în domeniile în care au aptitudini și de care sunt pasionați. Incompetența și dezinteresul autorităților nu trebuie să fie o piedică în parcursul elevilor competenți și interesați să performeze.
Nu există răspunsuri