Europarlamentarul AUR, Adrian Axinia, a anunţat că există o şansă ca proiectele importante de infrastructură de transport pentru Europa, implicit şi pentru România, să fie prelungite cu până la doi ani.
În acest sens, eurodeputaţii Grupului Conservatorilor şi Reformiştilor din Parlamentul European au solicitat, în TRAN (Comisia pentru transport și turism), statelor membre și Comisiei Europene să consolideze capacitatea administrativă pentru a asigura finalizarea rapidă și eficientă a proiectelor de infrastructură de transport din cadrul Mecanismului de Redresare și Reziliență.
„Am analizat și am votat 12 amendamente de compromis, adică acele modificări de text legislativ negociate de toate grupurile politice. Abordarea noastră rămâne ferm îndreptată spre acordarea unei cote mai mari de granturi și diminuarea proporției de împrumuturi. Trebuie să dezbatem cât mai curând situația fodurilor nefolosite din acest mecanism, având în vedere perioada scurtă de timp care ne-a mai rămas. Parlamentul European este de părere că acești bani necheltuiți pot fi realocați pentru următorul Cadru Financiar (bugetul multianual al UE), pentru a aborda mai bine prioritățile strategice cheie ale Uniunii. Prin votul în favoarea aceastei opinii mai cerem prelungirea automată cu 24 de luni a proiectelor care vizează direct obiectivele de coeziune, inclusiv cele legate de rețeaua TEN-T, proiectele care vor avea o rată de implementare de cel puțin 20 % înainte de termenul limită din 2026 și proiectele care au cu un element transfrontalier sau cele care sporesc conectivitatea transfrontalieră. Și dacă tot l-am pomenit, TEN-T este instrumentul cheie pentru planificarea și dezvoltarea unei infrastructuri de transport coerente, eficiente, plurimodale și de înaltă calitate în întreaga UE”, a declarat vicepreşedintele AUR Adrian Axinia.
Mecanismul de redresare și reziliență a fost instituit în 2021 ca parte a programului de redresare – NextGenerationEU – pentru a oferi statelor membre sprijin financiar fără precedent în investiții publice și reforme conforme cu obiectivele europene. De la începutul implementării mecanismului, Parlamentul European îl supraveghează și îl monitoritzează pentru a-i verifica eficiența și mai ales pentru a se asigura că statele membre și Comisia Europeană sunt transparente și responsabile în cheltuirea banului public.
De asemenea, şeful delegaţiei AUR în Parlamentul European, informează că au avut loc modificări şi privind o directivă prin care se oferă garanţii sporite consumatorilor europeni care achiziţionează servicii turistice sau de transport.
„Am votat o opinie prin care îmbunătățim o directivă europeană care oferă protecție atât consumatorilor cât și companiilor în toate situațiile, inclusiv cele de criză. Misiunea noastră din Comisia TRAN s-a axat pe modificările privind componenta călătoriilor. Ne-am asigurat că protejăm mai bine călătorii fără să afectăm piața internă. În acest sens, am modificat o serie de definiții referitoare la avansurile plătite înainte de vacanță și la vouchere, clarificând condițiile de anulare a pachetelor de la agențiile de turism în situații inevitabile și extraordinare. Am adăugat în același timp dispoziții privind protecția în caz de insolvență. Oferim astfel sectorului pârghii pentru a se pregăti mai bine pentru eventuale viitoare crize. Sporim, astfel, protecția călătorilor inclusiv în cazul unor circumstanțe extraordinare, fără a impune o povară administrativă excesivă asupra companiilor”, a concluzionat europarlamentarul Axinia.
Comments are closed