Bogdan Velcescu – Întrebare parlamentară – Solicitare informații despre campania de promovare #EchilibrușiVerticalitate, desfășurată pe platforma TikTok, coordonată de firma Kensington Communication

Adresată:

Domnului Valeriu ZGONEA, Președinte al Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații

De către: Deputat Florin-Bogdan VELCESCU

Circumscripția electorală: nr. 3 Argeș

Grupul parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor

Ședința Camerei Deputaților din data de: 19.11.2025

Obiectul întrebării: Solicitare informații despre campania de promovare #EchilibrușiVerticalitate, desfășurată pe platforma TikTok, coordonată de firma Kensington Communication

 

Stimate domnule Președinte,

În contextul campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale din anul 2024, Partidului Național Liberal a plătit campania realizată și derulată de firma Kensington Communication, firmă ce a coordonat activitatea din online a circa 130 de influenceri din platforma FameUp. Reprezentanții firmei de comunicare au declarat că hashtagul și mesajele transmise de influenceri au fost modificate față de scenariul inițial propus de companie, iar modificarea nu au fost inițiată de aceasta.

Documente desecretizate ale CSAT și rapoarte ale Expert Forum susțin că materialele au fost concepute pentru promovarea lui Călin Georgescu, fără a-l nominaliza direct, însă cu indicii evidente pentru public. În timp ce candidatul Călin Georgescu a fost trimis în judecată în legătură cu această campanie, firma Kensington Communication, responsabilă de coordonarea influencerilor, nu a făcut obiectul sancțiunilor, deși ANAF a efectuat verificări privind finanțarea campaniei.

În acest context, vă rugăm, domnule Președinte, să ne răspundeți la următoarele întrebări:

1. A realizat ANCOM o verificare și o analiză a modului în care firma Kensington Communication a derulat Campania pe platforma TikTok și care au fost concluziile?

2. Care este criteriul pentru care persoana vizată de campanie, Călin Georgescu, a fost trimisă în judecată, în timp ce firma care a realizat și coordonat campania (#Kensington Communication) nu este sanționată?

3. Ce măsuri intenționați să luați pentru a asigura aplicarea echitabilă a legii, astfel încât persoanele fizice și juridice implicate să fie sancționate proporțional cu implicarea lor?

Solicit răspuns scris.

Distribuie acest articol!

Comments are closed

MAI MULTE ARTICOLE