Doamna deputat Raisa Enachi a atras atenţia astăzi, în secţiunea declaraţii politice în plenul Camerei Deputaţilor, asupra faptului că promovarea produselor autohtone nu poate fi realizată doar prin subvenţii infime, alocate pentru scheme de calitate sau prin câteva evenimente pentru prezentarea şi vânzarea alimentelor.
Promovarea produselor autohtone reprezintă o parte semnificativă din strategia de dezvoltare a agriculturii, desigur, nu din cea aprobată pe sute şi mii de dosare cu şină, ci din viziunea de ţară pentru asigurarea calităţii, cantităţii şi unui preţ competitiv pentru produsele agroalimentare româneşti.
Doamna deputat a insistat pentru promovarea produsului autohton, ceea ce înseamnă investiţii în producere, procesare şi comercializare. Înseamnă crearea şi facilitarea lanţurilor scurte de aprovizionare, acces la raft pentru produs local, acces la raft pentru consumator. Este necesar să avem în vedere inclusiv specificul regional, accesul la infrastructură, efectele climatice specifice, rata şomajului, puterea de cumpărare, care permite sau nu dezvoltarea agriculturii şi procesarea alimentelor în zone cu potenţial specific.
De asemenea, a atras atenţia asupra strategiilor de promovare a produsului autohton, ţinându-se cont de cercetările de marketing şi de piaţă actualizate, precum şi de politicile de preţuri adaptate realităţilor şi asumate de o politică naţională. Pornind de la situaţiile concrete aduse la cunoştinţa doamnei deputat şi ţinând-se cont de principiul ascultării opiniei producătorilor din judeţul Vaslui şi luării în considerare a acestora, este nevoie să li se asigure suport pentru producţie şi procesare, calitate şi cantităţi pe filiere de produs, cu bugete accesibile regionale şi locale, cu reprezentativitate şi prezenţă la nivel local, regional şi internaţional şi, abia atunci ne vom afla în drept să afirmăm că susţinem o adevărată promovare a produselor autohtone.
Astfel, în încheiere, doamna deputat Raisa Enachi a reiterat faptul că granturile, investiţiile şi alocările care au ca scop final încurajarea producerii şi consumului de alimente procesate româneşti, care pot fi realizate doar prin acţiuni naţionale şi regionale anuale bine definite, cu bugete alocate pentru fiecare judeţ din România, sunt soluţiile optime pe care Guvernul ar trebui să le aibă în vedere.
Nu există răspunsuri