Adresată: domnului Ministru al Educației, Sorin Cîmpeanu
De către senator: Rodica Boancă
Ședința Senatului din data de: 17.02.2021
Obiectul interpelării: acțiuni remediale pentru elevii care nu au participat la școala on-line, decalarea examenelor naționale de Evaluare și Bacalaureat, transportul separat al elevilor ce fac naveta, metodologia examenului de Titularizare.
Stimate Domnule Ministru Sorin Cîmpeanu,
Educația românească, după cum știți, se confruntă cu o situație fără precedent. Ținând cont de derularea procesului educațional în mediul on-line s-au creat lacune majore și contexte discriminatorii care pun elevii fără acces la dispozitive, conectivitate și îndrumare virtuale într-o competiție inegală față de ceilalți colegi ai lor.
Astfel, școala on-line nu a întrunit toate elementele de care trebuie să ținem cont în derularea examinării, dat fiind faptul că foarte mulți elevi au absentat masiv, nu au existat mijloace de verificare constantă a pregătirii lor, iar materia, deși predată de profesori nu a fost asimilată corespunzător de către elevi. În acest moment, recuperarea nu se mai poate face numai în timpul anului școlar, deoarece a trecut o perioadă prea mare, iar noțiunile sunt complexe.
În primul rând, este nevoie de o structură organizată la nivelul ministerului care să vizeze un program de tipul ”Școala de vară remedială” prin intermediul căreia materia pentru examenele naționale din învățământul preuniversitar să fie actualizată tuturor elevilor care au lacune din cauza acestei situații de criză. Este de menționat faptul că, există deja programe în derulare pentru învățământul remedial, așadar, bugetul nu ar fi o mare problemă.
În al doilea rând, trebuie specificat faptul că se impune modificarea calendarului examenelor naționale din sistemul preuniversitar, cunoscut fiind faptul că nu toți elevii vor intra cu șanse egale în această competiție. Cum numărul educabililor care nu au avut acces la procesul educativ este extrem de mare, iar riscul de abandon este masiv, vă rog să luați în considerare modificarea calendarului de examene pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat, astfel încât să aibă toți copiii șanse egale.
În aceeași ordine de idei, este de remarcat că, în condițiile actuale elevii au nevoie să fie protejați, astfel oferind suport și familiilor, dar și cadrelor didactice. Așadar, transportul elevilor care fac naveta ar trebui să fie o prioritate, existând pe raza tuturor unităților teritorial – administrative microbuze școlare care ar putea prelua transportul elevilor navetiști.
Totodată, în acest cadru se mai ridică o problemă legată de sistemul care este excesiv de birocratizat. Se face referire la dosarul înscrierii la examenul de Titularizare care este același în fiecare an și pentru care se solicită o multitudine de copii inutile, chiar dacă profesorul dă an de an acest concurs. Pentru a remedia acest aspect este necesar să existe o bază de date care să conțină informațiile privitoare la toate cadrele didactice prezente în sistem.
Acestea fiind spuse, vă adresez următoarele întrebări:
- Care este planul de măsuri remediale în afara încărcării programului zilnic al elevilor?
- Care este opinia dumneavoastră referitoare la crearea unei ”Școli de vară pentru cursuri remediale”?
- Considerați oportună modificarea calendarului examenelor naționale?
- Ce părere aveți despre realizarea unui sistem de transport integrat și structurat pe nevoile elevului de astăzi care este expus îmbolnăvirii dacă nu călătorește în condiții salubre? În cât timp ar putea fi implementat transportul școlar al elevilor navetiști și nu numai, separat de mijloacele de transport în comun?
- Referitor la birocrația legată de depunerea dosarelor pentru concursul de Titularizare se poate crea o bază de date astfel încât profesorii să nu mai depună anual aceleași hârtii?
Vă mulțumesc.
Solicit răspuns scris.
Comments are closed