Rodica Boancă – Interpelare – Înlocuirea tezelor cu teste sumative, cu subiect unic la nivel național

Adresată: Domnului Ministru al Educației Naționale, Sorin Mihai Cîmpeanu

De către: Senator Rodica Boancă

Circumscripția: nr. 23, Ialomița

Grupul parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor

Ședința Senatului din data de: 06.04.2022

Obiectul interpelării: Înlocuirea tezelor cu teste sumative, cu subiect unic la nivel național

Stimate Domnule Ministru al Educației Sorin Mihai Cîmpeanu,

Am militat pentru o bună comunicare între cadrele didactice și elevi dintotdeauna, iar părinții și copiii care mi-au fost elevi pot depune mărturie în acest sens. De asemenea, de la tribuna Senatului am mers pe același principiu și am cerut autorităților să își plece urechea și să aibă curajul să dialogheze cu societatea civilă, pentru că de cele mai multe ori, politrucii uită de unde pleacă și sunt rupți de realitatea cotidiană.

Am citit în ultima perioadă multe articole pe seama unui dialog pe care instituția pe care o manageriați ar fi avut-o cu părinții, profesorii și cadrele didactice pe tema unei posibile înlocuiri a tezelor cu teste sumative, cu subiect unic la nivel național. Totodată, am citit că acest dialog sau consultare a societății civile, a fost de fapt intermediat de un ONG care nu are deloc de-a face cu sistemul educațional românesc.

Pe de altă parte, foarte multe cadre didactice m-au contactat și mi-au spus foarte clar că acest subiect nu le-a fost adus la cunoștiință pe niciun canal oficial și că totul e cusut cu ață albă, și vine să ascundă problemele reale ale sistemului educațional. Modificarea calendarului școlar și scoaterea tezelor fără o dezbatere sau o consultare publică la care să participe cadre didactice, elevi, părinți, este o sfidare la adresa întregii școli românești.

În contextul celor mai sus menţionate, şi având în permanenţă grija pentru ocrotirea drepturilor fundamentale ale copiilor la învăţământ de calitate, prin prisma vocaţiei de cadru didactic vă solicit să ne comunicaţi următoarele întrebări:

  1. La nivelul Ministerului Educației Naționale, au avut loc dezbateri pe tema înlocuirii tezelor cu teste sumative, cu subiect unic la nivel național?
  2. Cine a luat parte la aceste dezbateri?
  3. Cadrele didactice au fost informate de aceste dezbateri și le-a fost cerută opinia?
  4. Care credeți că va fi impactul asupra procesului cognitiv al copiilor?
  5. Considerați oportună această schimbare bruscă după cei doi ani de școală online?
  6. Aveți în vedere organizarea unei dezbateri sau a unei consultări publice pe această temă?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Guvernul Ciolacu nu doar că a condus țara către colaps economic, dar a transformat România […]
Senatorul AUR, Petrișor Peiu, atrage atenția asupra unui nou abuz grav al lui Marcel Ciolacu, […]
Mihai Enache, liderul deputaților AUR, invită românii la mitingul organizat sâmbătă, 1 martie, pentru demiterea […]
Liderul senatorilor AUR, Petrișor Peiu, a afirmat că moțiunea de cenzură va fi depusă săptămâna […]