Adresată: Doamnului Ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Nechita-Adrian OROS
De către: Deputat AUR Vaslui, Doamna Raisa ENACHI,
Obiectul întrebării: Politici și investiții de dezvoltare regională și locală, cu suport financiar oferit direct, pentru promovarea produselor românești
Domnule Ministru,
Promovarea produsului autohton trebuie să reprezinte o prioritate în politicile de dezvoltare ale agriculturii și, respectiv, al actului de guvernare și este necesar ca guvernul și ministerul agriculturii să dețină o viziune clară la acest capitol atât de discutat în ultimii zeci de ani.
Întrucât evenimentele organizate pentru promovarea produselor autohtone au devenit din ce în ce mai dificil de organizat, evaluarea potențialului și a dotării piețelor locale a devenit stringentă, astfel încât consumatorul să poată avea acces zilnic la aceste piețe, nu doar la sfârșitul săptămânii, așa cum e cazul multor localități din țară.
Avem, domnule ministru, obligația de a oferi consumatorului român nu doar dreptul la informațiile de pe etichetă, despre produsul alimentar, ci și posibilitatea acestuia de a cumpăra produse autohtone, la un preț accesibil.
Prin urmare, vă solicit răspunsuri la următoarele întrebări:
- Având în vederea obiectivul descentralizării, autonomiei locale şi deconcentrării serviciilor publice, care este viziunea Ministerului Agriculturii în perspectiva distribuției de fonduri regionale, județene sau chiar în contextul autonomiei financiare a autorităților publice locale, pentru stimularea dezvoltării agriculturii echitabil și conform specificului regional?
- Există în Ministerul agriculturii angajați responsabili de efectuarea și publicarea cercetărilor de piață care să vizeze inclusiv analiza evoluției prețurilor produselor agroalimentare, precum și a cererii de consum pentru aceste produse în România?
În cazul unui răspuns afirmativ,
- Care sunt aceste publicații periodice?
- Având în vedere că pentru accesarea fondurilor publice pentru dezvoltarea afacerilor se solicită de la fiecare antreprenor prezentarea unor studii de fezabilitate care să demonstreze viabilitatea investiției, evaluări și cercetări de piață despre trendul consumului și prețurilor de produse alimentare, vă rog să-mi precizați, domnule ministru, dacă toate aceste studii nu pot fi efectuate, direct, de către angajații Ministerului Agriculturii, ci nu de către firmele de consultanță și, ulterior, să fie efectuată publicarea trimestrială a acestora?
Nu există răspunsuri