Pușcașu Florin și Acatrinei Dorel – întrebare parlamentară către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii – Care este poziția Ministerului față de Legea A7.

Adresată:Domnului Ministru al Transporturilor si Infrastucturii, Cătălin Drulă

De către: dl.Deputat Puscasu Lucian Florin

                   dl. Deputat Acatrinei Dorel Gheorghe

Circumscripția electorală nr.35, Suceava

Grup Parlamentar AUR

Obiectul întrebării: Care este poziția Ministerului față de Legea A7?

Domnule ministru,

La Comisia de Transporturi a Camerei Deputaților se află pentru dezbatere și aprobare L48/2021 privind aprobarea obiectivului de investiții și dezvoltarea infrastructurii rutiere“Autostrada A7- Siret – Suceava – Dolhasca – Paşcani –Bacău- Focșani- Buzău- Ploiești-Bucureşti”

Poziția Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a fost transmisă către Comisia Economică a Senatului care a adoptat un aviz favorabil cu amendamentele ministerului preluate și aprobate.

Vă rugăm să vă mențineți poziția și în comisia pentru Transporturi a Camerei Deputaților și să fiți un factor activ pentru adoptarea legii.

Proiectul A7 reprezintă practic „coloana vertebrală” a Moldovei – va prelua traficul pe ruta Nord-Sud, acolo unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație, denumit și “drumul mortii” întrucît este  cel mai periculos drum, după numărul de accidente cu 10 persoane decedate numai în luna iulie 2021.

     Conectivitatea, accesul mediului de afaceri precum și al populației la rețeaua de transport va crește în urma construcției autostrăzii A7 cu consecințe directe privind creșterea economică în regiune. De asemenea, se va micșora numărul oamenilor care își pierd viața în accidente rutiere.

Realizarea unei infrastructuri de comunicatii rutiere moderne, rapidă și sigură, care să lege  Vama Siret de București va conduce la dezvoltarea rapidă a Moldovei și Bucovinei. 

Transportul mărfurilor  se va face cu costuri mai mici și eficiență sporită iar mobilitatea tinerilor va crește și activitățile turistice se vor dezvolta, forța de muncă ar putea migra cu mai multă ușurință către zone unde există cerere avînd căi de acces mai rapide.

            În contextual crizei guvernamentale ce a debutat în septembrie 2021 adoptarea acestei propuneri legislative este o necesitate care a devenit starea de urgență a dezvoltării regiunii Moldova și Bucovina.

Este necesar ca regimul acestui drum să fie autostradă datorită traficului intens pe acest traseu precum și a numărului redus de accidente ce au loc pe autostrăzi față de celelalte categorii de drumuri.

          Față de această situație solicităm să ne răspundeți la următoarele întrebări:

 (1)Vă mențineți punctul de vedere al Ministerului Transporturilor dat în sedința comisiei economice a Senatului ?

 (2)Segmentul Siret-Pascani din autostrada A7 este inclus în PNRR?

 (3)Sunt prinse sume pentru începerea autostrăzii A7 în bugetul de stat pentru 2021 pentru a începe construcția în acest an?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Guvernul Ciolacu nu doar că a condus țara către colaps economic, dar a transformat România […]
Senatorul AUR, Petrișor Peiu, atrage atenția asupra unui nou abuz grav al lui Marcel Ciolacu, […]
Mihai Enache, liderul deputaților AUR, invită românii la mitingul organizat sâmbătă, 1 martie, pentru demiterea […]
Liderul senatorilor AUR, Petrișor Peiu, a afirmat că moțiunea de cenzură va fi depusă săptămâna […]