Păcălelile și promisiunile neonorate ale lui Nicușor Dan

Mihai Enache, candidatul AUR la Primăria București a dezvăluit principalele minciuni ale lui Nicușor Dan din campania electorală cu care i-a păcălit pe bucureșteni începând cu anul 2020. În cadrul unei conferințe de presă susținută astăzi, de Ziua Păcălelilor, Mihai Enache a punctat promisiunile neonorate ale primarului actual al Capitalei.

„În campania electorală, Nicușor Dan, împreună cu PNL și cu USR, ne-au prezentat cifrele noului București 2020-2024. Cifre frumoase, promițătoare, pe care bucureștenii, sătui de dezastrul PSD din anii 2016-2020, le-au crezut și pe baza lor au acordat votul actualului primar general. Primar care parcă a uitat definitiv toate promisiunile, la care nu mai face referire deloc, și se afișează pe zeci de panouri din București mulțumind bucureștenilor. Pentru ce? Ne mulțumește că ne-am lăsat păcăliți? Astăzi vreau să le reamintesc bucureștenilor cât de mare a fost această păcăleală a mandatului primarului general, care din fericire se apropie de sfârșit:

1. Salariul mediu în București să fie 1400 de euro. Deși era o măsură pe care nu o putea influența în mod direct, a fost prima promisiune din cele 10 prezentate în campania electorală, folosindu-se în mod cinic de principala preocupare a românului – venitul lunar și cheltuielile zilnice. Conform datelor din media, din ianuarie 2024, salariul mediu în București este de 5000 de lei, adică 1000 de euro. Dar nu trebuie să uităm influențele directe ale primarului general în ceea ce privește veniturile și cheltuielile bucureștenilor: biletul STB a crescut de la 1,3 lei la 3 lei (fără îmbunătățirea confortului călătorilor), creșterea tarifului pentru gigacalorii de la 140 lei la 346 lei și mă refer la prețul plătit direct de populație la întreținere, blocarea unui întreg domeniu, cel al construcțiilor în București, care a generat dispariția a mii de locuri de muncă în București și o scădere cu 7% a contribuției Bucureștiului la PIB, practic un pas înapoi la nivelul de acum 10 ani.

2. Reducerea cu 40% a timpului petrecut în trafic. Dacă în 2022, atunci când viața economică și socială a revenit la normal, un bucureștean pierdea în trafic 91 de ore, studiile de la finalul anului 2023 ne arată că se pierd 150 de ore anual în traficul din București. Nu cu 40% mai puțin, ci cu aproape 80% mai mult. Asta se întâmplă când proiecte care se pot finaliza într-un mandat, cum este semaforizarea inteligentă, se mișcă un pas înainte, doi pași înapoi.

3. Centura verde a Capitalei, spații verzi mult mai numeroase și mai îngrijite.

Ce s-a întâmplat cu pădurile urbane promise de Nicușor Dan în campanie? Ce s-a întâmplat cu creșterea numărului de spații verzi? Ce s-a întâmplat cu recuperarea parcurilor retrocedate? Nimic. Este simplu și trist.

Primii arbori promiși pentru prelungirea Ghencea, unde am fost păcăliți că vom avea 20 de hectare de pădure urbană, au fost plantați ieri de mine și de colegii din AUR București, 180 de platani. Pentru că ne-am săturat să așteptăm după vorbe și promisiuni.

4. 15 parcări promise la intrările în București, pe care le va face într-un mandat, cel puțin la nivelul solului. S-au făcut 2.

5. 130 de km de metrou ușor. Cât ne-a mai povestit și cum ne-a mai păcălit că într-un mandat metroul ușor ajunge de la prima hârtie la prima călătorie. Și nu am primit nimic, singura activitate pe acest proiect fiind schimbarea denumirii din metru ușor în tren metropolitan.

6. 50 km linie de tramvai modernizată. În ultimul an de mandat Nicușor a reușit să deschidă primul șantier, pe primii kilometri, la linia tramvaiului 5. Din nefericire, nici măcar toate licitațiile nu au fost finalizate, iar finanțarea pentru aceste proiecte este de departe insuficientă. Care este în realitate rezultatul acestei promisiuni la final de mandat: 0 km linie de tramvai modernizată.

7. 30 grădinițe noi. 0 implicare în proiectele de dezvoltare a infrastructurii educaționale, ba mai mult, piedici și blocaje la adresa proiectelor demarate de primăriile de sector.

8. 150 școli cu after-school. 0 implicare în programele after-school pentru București, unde avem părinți care stau la coadă cu noaptea în cap pentru a depune dosarele la școlile cu program after-school. Nu am văzut o inițiativă de a crea un proiect de parteneriat cu centrele after-school private, cu implicarea autorității locale.

9. 900 de tramvaie și troleibuze noi. Cu chiu, cu vai, demarate de Gabriela Firea, preluate și asumate de Nicușor Dan, au fost achiziționate în București 300 de autobuze, tramvaie și autobuze noi. În loc să se certe cu Gabriela Firea pe asumarea acestor proiecte, Nicușor Dan trebuie să se asigure că realizează infrastructura necesară încărcării electrice a vehiculelor noi, care nu pot funcționa la capacitate optimă din lipsa acesteia. Iar, analizând cifrele, vedem că de la 300 până la 900 mai avem 600 de păcăleli și minciuni.

10. 2 miliarde de euro fonduri europene atrase pentru București. Un alt motiv de ceartă între Firea și Nicușor Dan, care contabilizează în dreptul fiecăruia aceleași proiecte, ca într-un banc. Dacă am lua în calcul contractele semnate, nu banii efectiv atrași prin proiecte implementate, din datele publice reiese că în acest mandat s-au atras fonduri de 313 milioane euro (1,5 miliarde lei). Foarte puțin. În ultimul an din administrația publică, împreună cu direcția pe care am condus-o la Primăria de sector, am atras doar din PNRR 1,7 miliarde lei.

11. 135 de km de pistă de biciclete noi. După primii ani de pauză, abia în 2023 administrația actuală a realizat primul kilometru și jumătate pe Calea Floreasca și Radu Beller. Cât mai era de făcut până la 135 de km este ușor de calculat.”, a detaliat Mihai Enache, președintele AUR București.

De asemenea, o altă promisiune a lui Nicușor Dan a fost legată de îmbunătățirea speranței de viață. Cu toate acestea, până la acest moment nu s-au realizat progrese în ceea ce privește îmbunătățirea calității aerului, iar spitalele din București, administrate de PSD-USR și lăsate la mâna providenței de Nicușor Dan, nu au obținut nici măcar cadastru.

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Stadionul Cotroceni Muzeului Risipirii Banului Public
Mihai Enache, candidatul AUR la Primăria București, a prezentat un nou exponat din cadrul Muzeului Risipirii Banului Public: stadionul Cotroceni, evaluat la zeci de milioane de euro și abandonat de 15 ani. La inaugurare au participat Lidia Vadim Tudor, candidatul AUR pentru Primăria Sectorului 5, Monica […]
Senatorul Claudiu Târziu, președintele Consiliului Naţional de Conducere al Alianței pentru Unirea Românilor, anunță Conferința “Make Europe Great Again” din acest weekend de la Palatul Parlamentului ca fiind cel mai mare si mai important eveniment al mișcării conservatoare organizat până acum în România.   “Institutul Conservator […]
Mihai Enache AUR Primăria capitalei provocare
Mihai Enache, candidatul AUR la Primăria Capitalei, a vorbit, în cadrul unei conferințe de presă, despre noii candidați ai Coaliției PSD-PNL pentru postul de primar al Bucureștiului. Acesta a subliniat că acum, în loc de un candidat pierzător Coaliția are doi candidați pierzători și a detaliat: […]
Claudiu Târziu președintele CNC al AUR
Senatorul Claudiu Târziu, președintele Consiliului Național de Conducere al Alianței pentru Unirea Românilor, a vorbit, în cadrul conferinței de presă a AUR de marți, 23 aprilie, despre evenimentul M.E.G.A., cel mai mare eveniment conservator desfășurat vreodată pe pământ românesc. ”Partidul AUR prin Institutul pentru Studii Politice […]
Deputatul AUR Adrian Axinia atrage atenția că România s-ar putea confrunta în acest an cu o situație economică fără precedent, din cauza măsurilor luate de ministrul Finanțelor, Marcel Boloș. „Este o nebunie ce vedem în momentul de față. Practic, cu banii împrumutați, Guvernul încearcă să creeze […]
Adresată: Domnului Mircea FECHET, Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor De către:  Senator Andrei HANGAN Circumscripţia electorală: nr. 9 Brăila Grupul parlamentar: AUR Şedința Senatului din data de: 23.04.2024 Obiectul întrebării: Provocările în aplicarea Planului Național pentru stoparea traficului de deșeuri din lipsa de personal Stimate domnule […]