Lucian-Florin Pușcașu – Interpelare – Solicit trimiterea corpului de control al Primului Ministru la ministerul Transporturilor și la toate entitățile implicate pentru o investigație privind vânzarea canalului navigabil Sulina

Adresată:

Domnului Marcel Ciolacu, Prim-Ministru al Guvernului României

De către: Deputat Lucian-Florin PUȘCAȘU

Circumscripția electorală nr. 35 Suceava

Grupul parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor

Ședința Camerei Deputaților din data de: 04.03.2025

Obiectul interpelării: Solicit trimiterea corpului de control al Primului Ministru la ministerul Transporturilor și la toate entitățile implicate pentru o investigație privind vânzarea canalului navigabil Sulina

 

Domnule Prim-Ministru,

La Ministerul Transporturilor, a avut loc o ședință premergătoare unei trădări naționale prin care se încearcă, pe repede înainte, privatizarea celui mai mare canal navigabil din România, canalul navigabil Sulina, care va fi preluat de către austrieci și unguri odată cu privatizarea AFDJ Galați, pusă la cale de către Guvernul Ciolacu 2.

Se dorește înființarea unei zone libere pentru Ungaria și Austria, în zona Sulina, pentru transbordarea de mărfuri containerizate, lucrările pentru administrare fiind, deja, demarate prin complicitatea Consiliului Județean Galați. Speriați de iminența căderii guvernului Ciolacu 2, numiții Romeo Soare și Mircea Toader, în complicitate cu cetățeni austrieci, au pus la cale un plan prin care tarifele practicate de către AFDJ, au fost REDUSE LA JUMĂTATE prin intermediul Consiliului Concurenței, al cărui membru Mircea Toader a orchestrat scăderea nejustificată a tarifelor pentru a demonstra incapacitatea financiară de susținere care să ducă, automat, spre privatizarea societății. Această sinecură este pregătită pentru domnul Florian Van der Bellen, fiul președintelui Austriei, căsătorit cu Larisa Coman Van der Bellen, originară din Sulina. Cei doi, împreună cu asociați apropiați de Guvernul României, sunt implicați in proiectul Green Port, care va administra navigația pe canal.

Acest proiect reprezintă un atac la suveranitatea României, care va fi dependentă de bunăvoința austriecilor și ungurilor pentru transportul navelor pe canalul Sulina pentru un circuit de mărfuri în zona Galați-Brăila. 

Normal și strategic ar fi ca atât portul Sulina, cu AZL Sulina, cât și portul Tulcea să treacă sub autoritatea Guvernului României, prin transferul către MTI (acțiune posibilă prin emiterea unui act normativ inițiat de Guvernul României), astfel încât activitățile portuare din zonă să fie controlate de autoritatea de stat, nicidecum să fie privatizată”.

În acest context, vă adresez următoarea interpelare:

La ce data veți trimite corpul de control al Primului Ministru să investigheze situația vânzării canalului navigabil Sulina? Veți demite ministrul Transporturilor dacă se confirmă situația semnalată?

Solicit răspuns în scris și oral.

Comments are closed

MAI MULTE ARTICOLE

Senatorul AUR, Petrișor Peiu denunță cu fermitate așa-zisa reformă a pensiilor speciale promovată de coaliția […]
Piața Victoriei s-a transformat azi într-o mare de voință și curaj: Sute de mii de […]
Adresată: Domnului  Marcel Ciolacu, Prim-Ministru De către: Domnul Senator Vlăescu Virgiliu Gheorghe Circumscripția electorală nr.35, […]