Ionuț Neagu – Întrebare parlmentară către Ministrul interimar al Transporturilor și Infrastructurii – Tronsoane neasfaltate ale Drumului Național 13E din județul Covasna și proiecția bugetară pe anul 2022.

Adresată:  Domnului Dan VÎLCEANU, ministru interimar al Transporturilor și Infrastructurii

De către: Senator Ionuț NEAGU, secretar al Comisiei pentru  drepturile omului, egalitate de șanse, culte şi minorităţi

Data: 15/09/2021

Obiectul întrebării: Tronsoane neasfaltate aleDrumului Național 13E din județul Covasna și proiecția bugetară pe anul 2022

Stimate domnule ministru,

În calitate de senator de Covasna folosesc prilejul pentru a vă sesiza oficial asupra faptului că localitățile populate preponderent de români din sudul județului Covasna sunt, de decenii, aproape izolate de municipiul reședință de județ, Sfântu Gheorghe, precum și de stațiunea balneară Covasna, date fiind căile de acces foarte proaste.

Ca să ajungă spre municipiul Sfântu Gheorghe, șoferii din aceste localități din sudul județului sunt nevoiți fie să ocolească de trei ori mai mult pe DN10, prin județul Brașov, fie își sacrifică mașinile, suportând cheltuieli în plus, chiar dacă plătesc aceleași taxe de drum ca și șoferii din localitățile județului populate preponderent de maghiari.

Este de precizat că din această zonă pornește atât cel mai lung drum județean, cât și cel mai lung drum național care traversează județul (DN13E), acestea însă sunt, pe două porțiuni, însemnând peste 10 kilometri, într-o stare jalnică. Bunăoară, segmentul Drumului Național 13E până în comuna Zagon nu a fost niciodată acoperit cu înveliș asfaltic și are aspect de uliță de țară. Doar bornele kilometrice și indicatoarele care avertizează asupra faptului că drumul este denivelat și periculos, amintesc că în acte ar fi vorba despre un Drum Național din România secolului XXI.

Presa națională și cea județeană a relatat în repetate rânduri despre această situație, în timp ce autoritățile centrale și județene au manifestat un dezinteres constant față de problema pe care v-o aduc în atenție.

În ultimele trei decenii niciun ministru al Transporturilor nu s-a obosit să viziteze acest tronson neasfaltat al unui Drum Național și să dispună măsuri în consecință, după cum nu s-au ostenit nici autoritățile județene, pentru motivul că prin acest tronson se face conexiunea terestră cu o zonă locuită preponderent de etnici români.

Având în vedere cele expuse mai sus, vă rog respectuos să ne comunicați punctual:

  1. Cum explică Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România existența unor importante tronsoane ale Drumului Național 13E din județul Covasna care nu au văzut niciodată asfaltul și au aspectul unui simplu drum de țară?
  2. Ce propuneri și demersuri oficiale are de făcut Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România în vederea asfaltării tronsoanelor neasfaltate ale DN13E din sudul județului Covasna?
  3. Care este cuantumul cheltuielilor necesare pentru asfaltarea acestor tronsoane ale DN13E și cum se vor reflecta acestea în proiecția bugetară pe anul 2022?
  4. Când estimează Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România că va fi începută și, respectiv, încheiată asfaltarea tronsoanelor neasfaltate ale DN13E din sudul județului Covasna?
  5. Ce alte căi de comunicare, având statutul oficial de Drumuri Naționale, și pe ce segmente ale lor anume, defalcat pe fiecare județ, nu au în prezent înveliș asfaltic?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) condamnă publicarea unei prime forme a unui document intern al Comisiei Europene, adresat traducătorilor, care recomandă evitarea referirii la Crăciun și înlocuirea numelor biblice în limbajul oficial. „Niște birocrați nealeși de nimeni și care par că nu mai reprezintă pe nimeni […]
tricolor
Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) îl invită pe Klaus Iohannis la Alba Iulia, la evenimentele dedicate Zilei Naționale, pentru a constata la fața locului cât de dorit mai este de români în funcția prezidențială. „Dacă vrea să fie președintele tuturor românilor, și nu doar al PNL, […]
becuri
A doua zi după învestirea Guvernului Ciucă, cel mai mare furnizor de energie electrică pentru clienții casnici din România, ELECTRICA S.A., a anunțat creșterea substanțială, de la 1 ianuarie 2022, a prețurilor de distribuție. Acestea urmează a fi majorate cu până la 84%. La fel au […]
Președintele Comisiei pentru egalitatea de şanse pentru femei şi bărbaţi invită românii la “Marșul Unirii” de la Alba-Iulia pe 1 decembrie. “Alba Iulia, capitala Unirii tuturor românilor va găzdui și în acest an serbările la 103 ani de la Marea Unire de la 1918. Ca în […]
Reprezentanţii Bucovinei au declarat unirea cu România la 28 noiembrie 1918 în Sala Sinodală a Palatului Mitropolitan din Cernăuţi. Iar acest episod istoric fericit se datorează în principal boierului Iancu Flondor, jurnalistului Valeriu Branişte, profesorului Sextil Puşcaru, medicului Isidor Bodea sau ofiţerului Ilie Lazăr. Iancu Flondor, […]
Către: Domnul Adrian Câciu, Ministrul Finanțelor De la: Silviu-Titus PĂUNESCU, Deputat AUR, circumscripţia electorală nr.23 IALOMIŢA Obiectul întrebării:Clarificări privind situația economică a României                                       Stimate Doamnule Ministru, Având în vedere că noul Guvern al României a fost investit pe clasica procedură de repede-înainte, cu dezbateri minime […]