Adresată: Domnului Dan VÎLCEANU, ministru interimar al Transporturilor și Infrastructurii
De către: Senator Ionuț NEAGU, secretar al Comisiei pentru drepturile omului, egalitate de șanse, culte şi minorităţi
Data: 15/09/2021
Obiectul întrebării: Tronsoane neasfaltate aleDrumului Național 13E din județul Covasna și proiecția bugetară pe anul 2022
Stimate domnule ministru,
În calitate de senator de Covasna folosesc prilejul pentru a vă sesiza oficial asupra faptului că localitățile populate preponderent de români din sudul județului Covasna sunt, de decenii, aproape izolate de municipiul reședință de județ, Sfântu Gheorghe, precum și de stațiunea balneară Covasna, date fiind căile de acces foarte proaste.
Ca să ajungă spre municipiul Sfântu Gheorghe, șoferii din aceste localități din sudul județului sunt nevoiți fie să ocolească de trei ori mai mult pe DN10, prin județul Brașov, fie își sacrifică mașinile, suportând cheltuieli în plus, chiar dacă plătesc aceleași taxe de drum ca și șoferii din localitățile județului populate preponderent de maghiari.
Este de precizat că din această zonă pornește atât cel mai lung drum județean, cât și cel mai lung drum național care traversează județul (DN13E), acestea însă sunt, pe două porțiuni, însemnând peste 10 kilometri, într-o stare jalnică. Bunăoară, segmentul Drumului Național 13E până în comuna Zagon nu a fost niciodată acoperit cu înveliș asfaltic și are aspect de uliță de țară. Doar bornele kilometrice și indicatoarele care avertizează asupra faptului că drumul este denivelat și periculos, amintesc că în acte ar fi vorba despre un Drum Național din România secolului XXI.
Presa națională și cea județeană a relatat în repetate rânduri despre această situație, în timp ce autoritățile centrale și județene au manifestat un dezinteres constant față de problema pe care v-o aduc în atenție.
În ultimele trei decenii niciun ministru al Transporturilor nu s-a obosit să viziteze acest tronson neasfaltat al unui Drum Național și să dispună măsuri în consecință, după cum nu s-au ostenit nici autoritățile județene, pentru motivul că prin acest tronson se face conexiunea terestră cu o zonă locuită preponderent de etnici români.
Având în vedere cele expuse mai sus, vă rog respectuos să ne comunicați punctual:
- Cum explică Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România existența unor importante tronsoane ale Drumului Național 13E din județul Covasna care nu au văzut niciodată asfaltul și au aspectul unui simplu drum de țară?
- Ce propuneri și demersuri oficiale are de făcut Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România în vederea asfaltării tronsoanelor neasfaltate ale DN13E din sudul județului Covasna?
- Care este cuantumul cheltuielilor necesare pentru asfaltarea acestor tronsoane ale DN13E și cum se vor reflecta acestea în proiecția bugetară pe anul 2022?
- Când estimează Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România că va fi începută și, respectiv, încheiată asfaltarea tronsoanelor neasfaltate ale DN13E din sudul județului Covasna?
- Ce alte căi de comunicare, având statutul oficial de Drumuri Naționale, și pe ce segmente ale lor anume, defalcat pe fiecare județ, nu au în prezent înveliș asfaltic?
Nu există răspunsuri