Ce victorie, dar ce victorie de etapă pentru Marcel Ciolacu. Cu surle și trâmbițe se prelungește, pentru o perioadă de 2 luni, măsura prin care se plafonează prețul la alimente cu aproximativ 20%.
Dar, ce nu spune nimeni, este că măsura plafonării adaosului comercial nu este altceva decât o cacealma. Nimic altceva! În realitate, ce nu spun guvernanții este că dau cu o mână și iau cu două.
Pentru că noile măsuri fiscale, creșterea TVA și scumpirea carburanților duc la efecte în lanț de scumpire în magazine, iar alimentele nu reprezintă o excepție.
Această măsură, una fără cap și coadă, prost gândită, fără un studiu de impact în spate, a fost nocivă pentru mediul de afaceri, pentru că a generat multiple efecte negative și a bulversat piața agroalimentară din România.
A dus la bulversarea totală a tot ce înseamnă preț al produselor alimentare, pentru că au fost mulți retaileri, multe companii, care au scumpit celelalte produse care nu se află pe lista Guvernului României. Totul, în tentativa de a-și acoperi pierderile generate de plafonarea adaosului comercial.
Per total, măsura a creat mai multe probleme decât soluții și nici măcar alimentele de bază nu au fost ieftinite semnificativ.
Este doar o mișcare populistă, menită, în actualul cadru, să asigure capital de imagine pentru Marcel Ciolacu, pentru că, de fapat, dacă e să ne uităm la datele de la Institutul Național de Statistică, prețurile alimentelor au continuat să crească în tot acest interval când a fost adoptat plafonul acesta.
Nu există răspunsuri