Dan Tanasă – întrebare către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii – Starea lucrărilor pe segmentul de autostradă Margina-Holdea

Către: Domnul Sorin Mihai GRINDEANU, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii
De la: Dan TANASĂ, Deputat AUR, circumscripția electorală 28 Mureş
Subiectul întrebării: Starea lucrărilor pe segmentul de autostradă Margina-Holdea

Stimate domnule Ministru,

Un alt an va trece fără a vedea finalizarea autostrăzii între Nădlac și Sibiu și cu aceleași probleme în zona Margina-Holdea, un segment lipsă de doar 10 kilometri pe care România nu a reușit să-l construiască în cadrul a două Programe Operaționale UE, responsabilitatea finalizării revenind acum UMB în cadrul PNRR.
Apropierea Sărbătorilor de iarnă aduce acasă, cel mai probabil, sute de mii de români care lucrează în străinătate, generând, pe lângă cozile de la punctele de trecere a frontierei cu Ungaria (decizia Schengen nu ține de România), pierderi de timp semnificative pentru șoferii care așteaptă la ieșirea de pe Autostrada A1 și la intrarea pe DN68A la Margina, în județul Timiș.


Conform informațiilor publice, recent șoferii au recurs chiar la apelurile către numărul de urgență 112 din cauza cozilor formate la ieșirea de pe A1. Aceste probleme de trafic sunt recurente și în lunile de vară, în iulie și mai ales în august, perioade caracterizate de trafic intens pe A1, atât către, cât și dinspre Nădlac II.

Contractul pentru proiectarea și execuția lotului Margina (Timiș) -Holdea (Hunedoara) a fost semnat în octombrie 2022 cu Asocierea UMB (România) -EuroAsfalt (Bosnia Herțegovina)/ în asociere pentru experința pe tuneluri, UMB neavând tunel în portofoliu. Ordinul pentru începerea proiectării s-a dat pe 5 decembrie 2022, iar în noiembrie 2023 UMB avea termen pentru predarea proiectului tehnic pe baza căruia să se dea Autorizația de Construire, ceea ce încă nu s-a întâmplat. Termenul de execuție este de 34 luni.


În acest context, domnule Ministru, vă rog să îmi răspundeți la următoarele întrebări:

1.Care sunt motivele care au dus la incapacitatea României de a construi cei 10 kilometri lipsă ai autostrăzii între Nădlac și Sibiu în cadrul a două Programe Operaționale UE?
2.Cum intenționează Ministerul Transporturilor să monitorizeze și să accelereze procesul de finalizare a acestui segment al autostrăzii, având în vedere că acesta este acum inclus în calendarul PNRR?
3.Există demersuri concrete pentru a asigura colaborarea eficientă cu UMB și pentru a evita întârzierile, astfel încât autostrada să fie finalizată conform termenelor stabilite în cadrul PNRR?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Guvernul Ciolacu nu doar că a condus țara către colaps economic, dar a transformat România […]
Senatorul AUR, Petrișor Peiu, atrage atenția asupra unui nou abuz grav al lui Marcel Ciolacu, […]
Mihai Enache, liderul deputaților AUR, invită românii la mitingul organizat sâmbătă, 1 martie, pentru demiterea […]
Liderul senatorilor AUR, Petrișor Peiu, a afirmat că moțiunea de cenzură va fi depusă săptămâna […]