Cristina Dascălu – Comunicat de presă – Îmi exprim dezacordul faţă de un sistem care favorizează profitul excesiv în detrimentul binelui comun şi al dezvoltării echitabile a societăţii româneşti.

Este timpul să cerem schimbări concrete care să asigure un tratament corect atât pentru consumatori, cât şi pentru producătorii locali.
În România, trăim într-o realitate alarmantă: marile lanţuri de hipermarketuri au ajuns să controleze piaţa, lăsând puţine opţiuni pentru micii comercianţi. Iar statul, prin intermediul Consiliului Concurenţei, închide ochii la această concentrare excesivă a puterii economice, în detrimentul micilor producători.

Iată 10 probleme principale legate de această situaţie îngrijorătoare la care nu mai putem asista pasivi:

1. Creşterea excesivă a preţurilor

Asistăm la o escaladare nejustificată a preţurilor la produsele de bază, în timp ce aceleaşi produse sunt vândute la preţuri semnificativ mai mici în ţările de origine ale acestor lanţuri de magazine.

2. Discriminarea producătorilor locali

Fermierii şi producătorii români se confruntă cu bariere artificiale şi condiţii contractuale împovărătoare care îi împiedică să îşi comercializeze produsele în marile lanţuri de magazine.

3. Profiturile disproporţionate

În timp ce românii se luptă cu creşterea costului vieţii, marile lanţuri de retail raportează profituri record, demonstrând un dezechilibru major în distribuţia beneficiilor economice.

4. Politici salariale inechitabile

Angajaţii din retail primesc salarii care adesea se situează la limita minimului pe economie, în ciuda programului solicitant şi a profiturilor substanţiale ale companiilor.

5. Practici comerciale neloiale

Observăm frecvent strategii de marketing înşelătoare, reduceri false şi alte tactici care dezavantajează consumatorul român.

6. Impactul asupra economiei locale

Transferul masiv de capital către companiile-mamă din străinătate afectează negativ economia locală şi dezvoltarea comunităţilor româneşti.

7. Calitatea produselor

Există o discrepanţă vizibilă între calitatea produselor comercializate în România faţă de cele din ţările vestice, în ciuda preţurilor similare sau chiar mai mari.

8. Lipsa transparenţei

Marile lanţuri de magazine refuză să fie transparente cu privire la politicile lor de preţ şi aprovizionare, ascunzând adesea practicile discriminatorii.

9. Presiunea asupra micilor comercianţi

Politicile agresive de expansiune ale marilor lanţuri duc la dispariţia magazinelor de cartier şi a micilor afaceri locale.

10. Responsabilitatea socială limitată

În ciuda profiturilor substanţiale, contribuţia acestor companii la dezvoltarea comunităţilor locale şi la proiecte sociale este minimă.
România merită mai mult! România nu este o colonie unde corporaţiile străine dictează preţurile economiei! Vino alături de noi pe 10 februarie! Fii parte din revoluţia economică! Vreau o Românie puternică, suverană, unde banii rămân aici, iar românii prosperă în ţara lor.

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Petrișor Peiu, senator AUR, atrage atenția asupra unei realități economice care riscă să aibă efecte […]
Deputatul AUR Gianina Șerban, vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor, a avut vineri, 21 februarie 2025, o […]